• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Klepseals vervangen voor Zafira A OPC 2002, wat kost het ??

@dion87 wrote:lekkere manier van discussiëren.. vliegt elkaar nog net niet naar de nek. :wtf

je komt slimmer over als gewoon fatsoenlijk doet hoor

Nee vlieg niemand aan

Geef gewoon mijn mening en is een harde mening maar wel mijn manier van werken..

Ik zou gewoon alles in 1x doen en goed doen

Hi Marijn,

Thnx voor de informatie.

Ik zal zeker contact opnemen met de garage.

Op internet kwam ik een revisieboer tegen, locatie Amsterdam.

Ik zal ze ook bellen vragen wat het bij hun kost.

Zie link: http://www.lgmotorenrevisie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten,

Ricardo

Ik adviseer altijd de kop demonteren, kleppen moeten er sowieso uit als die flink olie heeft gelekt. De olie is dan lekker aan je kleppen vastgebrand. Bovendien als de kop gedemonteerd is kun je gelijk zien of je bougie gaten niet te ver zijn uitgescheurd. Cilinderkop gaat in de wasmachine zodat alle drab die er eventueel in zit er uit is. Als je de kop er af haalt moet je het volgende hebben,

- Kopset 130 euro (alle rubbers en pakkingen) je moet namelijk ook de in en uitlaat pakking even mee vervangen

- Kopbouten 30

- Motorolie + filter +-50

- Koelvloeistof 25

- Kop vlakken 30 ( mag maar zo minimaal gebeuren dat de oude pakking resten er net af zijn)

- Arbeid cilinderkop 100 euro (kleppen er uit, reinigen, rubbers monteren enz.)

- Arbeidsloon de en montage kop 300

Totaal dus 640 euro ex btw.

IK heb een vergelijkbaar probleem en woon in Deventer.

Heb je het adres van die garage in Twello voor mij?

[quote="rallyastra"Totaal dus 640 euro ex btw.[/quote]

Loont de moeite dus om bij jouw dit te laten fiksen, dan is het ook gelijk goed! :thumb

@Hans wrote:[quote="rallyastra"Totaal dus 640 euro ex btw.

Loont de moeite dus om bij jouw dit te laten fiksen, dan is het ook gelijk goed! :thumb[/quote]

Zoek DHZ twente eerste op, voordat jij je wagen daar achterlaat...

@Hans wrote:[quote="rallyastra"Totaal dus 640 euro ex btw.

Loont de moeite dus om bij jouw dit te laten fiksen, dan is het ook gelijk goed! :thumb[/quote]

is een reactie van 2013.

en dhz is als bedrijf uitgeschreven bij kvk. dus

Er bestaat een toevoeging van forte die klepseals weer soepel kan maken. Is absoluut het proberen waard.

ik heb mijn klepseals laten vervangen bij de opeldealer in franeker.

cylinders onder druk gezet en zodoende de seals vervangen.

je kunt idd het beste alles vervangen wat hier wordt geopperd, maar geldt dat niet voor alles aan je auto als er iets mankeert?

ik heb gekozen voor probleem-oplossing en dit is dik geslaagd. mocht er iets mis zijn gegaan had ik de garantie van een dealer (nee geen discussie voer over garanties van dealers :D )

ik heb er verder geen narigheid meer van gehad en mijn compressietest was goed. kop is gewoon blijven zitten.

was in 2012 € 756.45 incl btw kwijt.

Hier ook het bekende olie verbruik verhaal..

km stand 132.000

Eerst de toevoeging gebruikt van forte voor de klepseals dit hielp maar even.

intussen grondig aangepakt! wil namelijk nog vele jaren met de Zaf blijven rijden want met inruilen krijg je er weinig voor terug, plus dit is wel een ideale gezinsauto met vermogen ;-)

gehele kop revisie gedaan

kopbouten

klepseals

alle pakkingen

kop gevlakt

etc.

ook de distributieriem set

waterpomp

Ook de zuigerveren meegenomen, ARP versterkte drijfstangbouten (op aanraden van M-tech) en krukas lagers.

zuigers waren helemaal zwart dus dat was geen overbodige luxe.

Zal best nog wel wat vergeten zijn met opnoemen.

57i kit van K&N zowel dicht al open te gebruiken.

olie verbruik en de blauwe walm is nu Echt weg!

@perror wrote:Er bestaat een toevoeging van forte die klepseals weer soepel kan maken. Is absoluut het proberen waard.

Is bij mij enkele weken geleden ook toegevoegd en bracht geen enkele verbetering. Volgende week worden (onder garantie) de klepseals vervangen.

Wat zijn dat voor enge motoren die onder de 2 ton al een extra fles olie mee moeten nemen in geval dat...?

Valt dit niet onder de categorie productie fout??

Ze krijgen natuurlijk ook veel meer voor hun kiezen dan een 1.6je.

Laatste keer dat ik 6500 toeren reed met een 1.6 kan ik me iig niet meer herinneren ;)

Ik kom dagelijks in het rood met een 30 jaar oude 3 liter CIH en die is olievrij tussen iedere olie wissel (7500km) hoef ik niks bij te vullen,maargoed als je maar de helft kleppen zou hebben zou ie ook de helft minder verbruiken.. ;)

Dit is dus gewoon een productie fout?

@Juffer1 wrote:Ze krijgen natuurlijk ook veel meer voor hun kiezen dan een 1.6je.

Laatste keer dat ik 6500 toeren reed met een 1.6 kan ik me iig niet meer herinneren ;)

Oow, ik denk dat de c16se en (c)(x)16xe het in verhouding een stuk zwaarder hebben

en de 6500rpm knal je met een 16xe zo voorbij :jerry

ook deze staan bekend om lekkende klepseals ;)

Lekken langs de seals komt niet door 2000 3000 6000 18000 toeren maar door veel vacuum en dat krijg je bij stationair dan zuigt je cilinder lucht aan maar de gasklep is dicht en dan probeert je lucht een weg langs de klepstelen te vinden en als je dan lekkende seals hebt word der olie mee naar binnen gezogen..

Als je echt lekke seals heb zie je een zwarte wolk als je bv de auto een kwartier laat staan met warme motor dan is de olie net zeik en drijft langs je uitlaat kleppen en inlaat kleppen naar binnen en word mee verbrand en dat zie je dan.

Bij wot=wide open trottle is der haast geen vacuum in je inlaat tracject,zo werken map sensors ook=manifold absolute pressure afhankelijk van het vaccuum en inlaat temp lucht en gasklep stand in het inlaat systeem weet de motor hoeveel brandstof in te spuiten,maar van veel toeren gaan je seals niet lekken in de regel,ouderdom en uitharden en slijtage lijden daar wel toe,langzaam.

Terug
Naar boven