• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kleur xenon?

Erwin1987

Woont hier bijna
heren,

ik heb een vraagje,

ik ga morgen orgineel xenon inbouwen.

nu heb ik 2 setjes d2s lampen thuis liggen,

een van 4300k

en een van 6000k

welke van deze 2 heeft nu de meeste lichtopbrengst en is het minst irritant voor de andere weggebruikers?

Erwin

tsja ik heb nu 6000k xenon in de orginele halogeen lampen, maar ben bang dat die de kleur een beetje vertekenen, want heb het idee dat de 6000 nu niet fel wit is maar lichtblauw.

Erwin

4300K geeft inderdaad een grotere lichtopbrengst maar vindt dit vaak te geel uitzien dit Licht ook aan het type lens wat er gebruikt wordt.

persoonlijk zal ik voor de 6000K gaan ziet er toch wat exclusiever uit. Zie tabel

kelvintegenlumen.jpg

gr Dennis

[rquote=1897004&tid=145004&author=rooiepeet]wat zit er eigenlijk origineel in een vectra b met xenon?

[/rquote]

4300

dennis bedankt voor de tabel!

en idd 4300, maar ik denk dat 6000 mooier gaat staan,

kan ze altijd nog later wisselen maar liever niet natuurlijk :P

Erwin

[rquote=1896933&tid=145004&author=drempelvrees]4300k geeft het meeste licht, persoonlijk vind ik 6000k mooier maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Grt René[/rquote]

mee eens:thumbup

17102010106.jpg

dit is wat ik nu heb maar toen het er net in zat was het nogal al blauw, klopt het dat dit witter word?

want deze foto is van later:

18122010275.jpg

hierop lijkt het witter.

Erwin

Bij het aanzetten van de lampen is het altijd even iets blauwer.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van Xenon in reflectielampen, omdat juist dat veel strooilicht geeft, wat weer verblindend kan werken voor het overige verkeer.

Er is overigens een prachtig plaatje met de kleuren, maar ik stuur dit nu vanaf mn iPhone en plaatje staat op mn computer...:angel

daarom heb ik ook de orginele xenon koplampen gekocht maar dan kan ik nog steeds de kleuren kiezen,

en ik heb al 100.000 plaatjes gezien, en ik denk dat ik voor de 6000k ga.

Erwin

Denk ook dat dat de veiligste en de mooiste keuze is ;) ben ook van Halogeen naar Xenon overgestapt (ben beetje veel nachtblind) en met Xenon zie je ECHT het verschil goed. Ook ben ik van 10000k naar 6000k overgestapt omdat dit veel meer lichtopbrengst gaf maar ook nog die X-clusive look gaf. :cool:

Grtz Seth

Erwin,

Verblind je zo geen tegeliggers dan? gewone koplamp is niet bedoeld voor xenon. Mijn vectra B was er ook nog eens op afgekeurd.

Ziet er goed uit. Maar inderdaad a.u.b wel in de daar voor bestemde xenon units plaatsen. Is wel zo handig voor de andere weg gebruikers. :D

[rquote=1897230&tid=145004&author=Marcel28]Erwin,

Verblind je zo geen tegeliggers dan? gewone koplamp is niet bedoeld voor xenon. Mijn vectra B was er ook nog eens op afgekeurd.

[/rquote]

ik heb er geen problemen mee, ivm kapjes in de lampen van de mijn vectra, waar de Xenon pitten onder wegvallen.

naast elkaar:

100_2791.jpg

zonder afdekkapje:

100_2789.jpg

Met Afdekkapje:

100_2790.jpg

Willem

[rquote=1897718&tid=145004&author=Dolby]Ziet er goed uit. Maar inderdaad a.u.b wel in de daar voor bestemde xenon units plaatsen. Is wel zo handig voor de andere weg gebruikers. :D[/rquote]

check:

IMG00021-20110322-1322.jpg

Erwin

Ziet er goed uit Erwin! :thumbup

Eigenwijs als ik ben plaats ik toch nog even de kleuren, voor de andere geinterreseerden:

comparacao_xenon.jpg

Terug
Naar boven