• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

klopt dit chip verhaal?

RAYMOND.design

Post weleens wat
Vectra b X2.5XE van '95 en 96 hebben nog andere stuurapparaten erin dan'de X2.5XE van '98.

Dit antwoord kreeg ik van een chiptuning-webshop.

Is er inderdaad verschil in?

Voor de '95/'96 is er een geprogammeerde chip en die

is er gewoon in te steken (verzending per post) en voor de '97/'98 moet er eerst de

standaard chip worden uitgelezen en de nieuwe geprogammeerde worden gesoldeerd (op lokatie).

Ik zou het niet weten hoe dat zit..

Cof de Chip in te steken is kan je pas zien als je de Computer open maakt.

er is wel een programmawijziging geweest vanaf '97 in het motorprogramma ivm Milieu regels.

en dat omvat niet alleen Chip, maar inlaat + nokken + Chip

Willem

Denk er wel ff om, domme vragen bestaan niet dus,

wat betekent obd? en waar bevindt zich de computer?

Is er nog wel eenvoudig aan een X2.5XE te sleutelen,

hele motorruimte zit vol met draadboom en stekkers!:o

Ik heb bij mi'n calibra de chip er zelf in gesoldeerd, was wel spannend zo voor de 1e X.

Heb er toen een soort verloop op

gesoldeerd zodat ik de chip er gewoon in kon steken en dan

voor de apk de standaard chip erin kon doen.

Iemand een betaalbaar adres voor deze manier van chiptunen?

Ik ben er al 10-tal tegen gekomen (prijzen van €90,- tot €450,- voor dezelfde handeling) en bij ieder is het weer anders of kan het niet, enz.

een adres in zuid holland?

(On Board Diagnose tuning)

waar zit die ECU eigenlijk in de vectra?:hmmz

voordat ik het hele interieur overhoop haal.:swear

ben al aan't kijken voor een instructieboekje

voor de vec B, hoef ik niet zoveel meer aan jullie te vragen.

Grt

Raymond

dashboardkastje eruit en volgens mij zit hij dan tegen je schutbord geschroeft :D

k heb um eergister nog gezien bij mij haha :P

Gr.

Het verhaal klopt. De motronic 2.8.3 van 97 is een gesoldeerde versie.

Je kan de chip eruit solderen en een socket plaasten waar je een de nieuwe chip insteekt.

De ECU zit onder de motorkap, onder de parafaan aan de rechter kant.

Maar ik blijf erbij dat chippen op een originele X25XE motor geen zin heeft.

Oke,

Volgens die chipper kan het alleen dmv obd, anders zou de vec niet starten ivm een code?

En de chip zou door mij niet gesoldeerd kunnen worden omdat het hier gaat om een chip van 1 cm2.

De calibra is volgens hem een eitje en daarom is het volgens hem ook gelukt.

Bij de vec ligt dat volgens hem anders, dat is niet zelf te doen.

Het prijsverschil is aanzienlijk hoger, chip per post €100,- en

bij obd €350,-.

voor 1996 heb je tech 1 dat is gewoon chip uitwisselen.

na 1996 heb je tech 2 die kan enkel via obd geprogrammeerd worden of inderdaad chip los solderen socket plaatsen en chip terug platsen.

dat met die code klopt zo ver ik weet niet want je code staat in je chip dus plaats je een andere chip dan is je code uit je ecu ook weg en moet iedere sleutel voor jou auto gewoon starten.

neem anders is contact op met cabriobully die heeft zelf een chip tunings shop en hij is van het forum hier.

tuningchips.nl

ik heb mijne vectra 2.5 model 1996 vroeger laten chippen in duitsland (ik dacht in braunsweich redelijk diep in duitsland ) voor300 euro toen kreeg ik 19 pk bij moet wel zeggen op de terugweg naar belgie heb ik even 265 kmh gereden en had nog gas over .was heel tevreden over die kerel heb toen 3 a 4 uur gewacht voor dat ik mijn computer terug had (heb de computer thuis opengedaan en zag toch dat er gesoldeerd was aan de ecu of eprom hoe jullie het ook noemen .ik kreeg 19 pk bij en moet zeggen kwa trekkracht onderin voelde ik toch verschil tov origineel

Bij m'n calibra met C20XE, merkte ik duidelijk verschil in trekkracht met name onderin en ik kon hem tot 8500 toeren doortrekken.

Toen ik daarna een dikkere uitlaat met absorptiedempers had gemonteerd en de kat er onderuit, ging hij als een speer. Dat was echt een groot verschil.

origineel gepost door svdk20

na 1996 heb je tech 2 die kan enkel via obd geprogrammeerd worden of inderdaad chip los solderen socket plaatsen en chip terug platsen.

dat met die code klopt zo ver ik weet niet want je code staat in je chip dus plaats je een andere chip dan is je code uit je ecu ook weg en moet iedere sleutel voor jou auto gewoon starten.

neem anders is contact op met cabriobully die heeft zelf een chip tunings shop en hij is van het forum hier.

tuningchips.nl

Vectra-B van 1995 is toch echt Tech-II!!!

Willem

origineel gepost door svdk20

tuningchips.nl

Dat is dus de persoon waar ik de chip wilde gaan kopen!

programm voor de Vectra-B is geheel anders als die van een Calibra

Daar een calibra een aantal onderdelen niet heeft die een vectra wel heeft, zoals multiram inlaat systeem

jij moet gewoon een Vectra-B Chip hebben..

Willem

origineel gepost door wim-v6

programm voor de Vectra-B is geheel anders als die van een Calibra

Daar een calibra een aantal onderdelen niet heeft die een vectra wel heeft, zoals multiram inlaat systeem

jij moet gewoon een Vectra-B Chip hebben..

Willem

Ja dat klopt, daar was ik ook voor aan't kijken en vond toen deze chip!

Maar vervolgens word er mij verteld dat het niet kan bij een '98, omdat er een gesoldeerde chip in zit die ik zelf niet zou kunnen solderen en dat ik de '98 vectra alleen maar dmv obd kan tunen, omdat hij anders niet zal starten ivm een code.

Dus wat is wijsheid?

De calibra haalde ik er alleen maaar bij omdat ik die chip er zelf ingesoldeerd heb.

Oké thanks!

En nu graag de betekenis? EOBD Chipbaar?

Ik word oud (hoop ik) en ben geheel niet thuis in deze

motoren merk ik.

Moet maar wat boeken aanschaffen denk ik!

Via de Computer...

maar via de Chip kan ook..

zo heeft hij de auto van Gupy (frank van het VTN forum ook gechipt dacht ik.

Willem

Terug
Naar boven