• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

KM vreter Corsa.

Astraman

Post veel
Mogelijk gaat mijn vriendin van baan switchen waardoor ze met de auto moet. Ik heb de Astra elke dag mee en de kadett als daily is geen optie dus er moet mogelijk een 2e autootje komen. Nu zijn we een beetje aan het nadenken over wat dat zou moeten worden, gisteren naar groningen geweest dus onderweg van allerlei soorten auto's aangewezen en mijn vriendin vind een b corsa wel leuk.

Voor de afstand zou een Diesel veel gunstiger zijn, 140km/dag.

Nu heb ik de keuze uit 4 versies ruwweg.

Pré face-lift 1.5 en 1.5td

en na de facelift de 1.5 td en de 1.7.

Ik ben er al uit dat de facelift versie 1.5td iets zwaarder is waardoor hij iets ongunstiger in de belasting is als de 1.7.

Maar verder ben ik vrij onbekend met diesels dus mijn vraag is eigenlijk, welke modellen moet ik laten staan? welke jaren moet ik vermijden? wat zijn aanraders...tot welke km stand is het verantwoordelijk eentje aan te schaffen? Welke punten moet ik scherp in de gaten houden ivm roest?

Terug
Naar boven