• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Km's checken

Nagtie

Post weinig
Hallo,

Omdat mijn vriendin nu veel meer gaat rijden, en zij half juni haar auto van de zaak moet inleveren, zijn we opzoek naar een klein goedkoop auto'tje.

Nu heb ik een aantal auto's op het oog, maar de km's zijn wel aan de lage kant.

Kan ik op een manier het NAP raadplegen zonder de auto al gekocht te hebben? Of zijn hier mensen die dat kunnen nazien?

Groet Niels Nagtegaal

@Mr.F wrote:Bij de APK houden ze dat ook in de gaten ;-)

Verder kan je het niet echt checken als er geen NAP bij zit.. je kan het natuurlijk wel aan de auto zien -> Stuur + pook helemaal glad/versleten kan hij geen 80dkm hebben oid.

Misschien wel, als je op het stukje dat je steeds moet rijden, veel verkeerslichten en drempels tegen komt. :hmmz

Anders 2020 ofzo :jerry

Verder kan je het niet echt checken als er geen NAP bij zit.. je kan het natuurlijk wel aan de auto zien -> Stuur + pook helemaal glad/versleten kan hij geen 80dkm hebben oid.

Misschien wel, als je op het stukje dat je steeds moet rijden, veel verkeerslichten en drempels tegen komt. :hmmz

Anders 2020 ofzo :jerry

Hmmmm, mijn pook heeft nu 468.000 gedraaid (afgerond) maar om te zeggen dat ie op en top versleten is, nee.

sct1l4.jpg

en deze:

2w3n6fo.jpg

Moet wel erbij zeggen dat ik VEEL op de snelweg zat. Ook heb ik geen foto van mn stuur omdat ik er vorig jaar een andere/sportievere uitvoering heb gemonteerd.

Groet, Rik ;)

Hmmmm, mijn pook heeft nu 468.000 gedraaid (afgerond) maar om te zeggen dat ie op en top versleten is, nee.

sct1l4.jpg

en deze:

2w3n6fo.jpg

Moet wel erbij zeggen dat ik VEEL op de snelweg zat. Ook heb ik geen foto van mn stuur omdat ik er vorig jaar een andere/sportievere uitvoering heb gemonteerd.

Groet, Rik ;)

......en een mooi sportstuur, das een fijn ding. Heb ik ook.

Typisch dat jij bij de koppelingpedaal een slijtageplek hebt in de bekleding.

Die heb ik ook hahaha.

Dit een beetje off-topic beste medeforummers :D

Groet, Rik ;)

......en een mooi sportstuur, das een fijn ding. Heb ik ook.

Typisch dat jij bij de koppelingpedaal een slijtageplek hebt in de bekleding.

Die heb ik ook hahaha.

Dit een beetje off-topic beste medeforummers :D

Groet, Rik ;)

Zelfs met NAP ben je er niet zeker van. Als iemand 30.000 per jaar rijdt en elke keer voor de keuring 20.000 km terug laat draaien heb je gewoon NAP maar er klopt niets van. Met NAP en netjes ingevulde onderhoudsboekjes heb je een kans dat het klopt maar zeker ben je nooit.

Zelfs met NAP ben je er niet zeker van. Als iemand 30.000 per jaar rijdt en elke keer voor de keuring 20.000 km terug laat draaien heb je gewoon NAP maar er klopt niets van. Met NAP en netjes ingevulde onderhoudsboekjes heb je een kans dat het klopt maar zeker ben je nooit.

Als je dat zou doen kun je die subforums net zo goed sluiten omdat verder posten daar dan geen zin meer heeft, maak je in Algemeen een sticky met korte maar volledige uitleg over een aantal algemene punten heb je daar geen last van en kunnen de verdere discussies gewoon open blijven.

Als je dat zou doen kun je die subforums net zo goed sluiten omdat verder posten daar dan geen zin meer heeft, maak je in Algemeen een sticky met korte maar volledige uitleg over een aantal algemene punten heb je daar geen last van en kunnen de verdere discussies gewoon open blijven.

Is het geen idee om een alleen-lezen sticky in Opel Algemeen aan te maken met dit soort uiterst waardevolle aankoop informatie?

Is het geen idee om een alleen-lezen sticky in Opel Algemeen aan te maken met dit soort uiterst waardevolle aankoop informatie?

Tja, ik kom auto's tegen die werkelijk 70 of 80.000km gereden hebben met kale pedalen, stuur en pookknop, maar ook auto's met 400.000km met pedalen als nieuw, nette pook, en stuurwiel,

Willem

Terug
Naar boven