• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

knipperlichten werken niet meer Astra G Coupe

FnF_racer

Post vaak
een bekende van mij, lid van Astra Tuning Club, heeft een probleem met zijn Astra Coupe.

hij heeft een US Module gekocht, en die heeft hij willen inbouwen.

deze heeft hij ertussen willen zetten, maar heeft hij per ongeluk niet goed aangesloten.

zat ook geen beschrijving bij, in zijn verdediging.

alleen daarna zijn ALLE knipperlichten ermee gestopt.

nu heeft hij mij gebeld, en hebben wij alle modules (heeft ook bochtenverlichting modules erbij gekocht) geinstalleerd, zoals het bij mij zit aangesloten.

maar nu werken ze nog steeds niet.

even wat details op een rijtje:

Zekering van de noodverlichting is nagekeken en vervangen. (zekering 8(?) en 28, Noodverlichting)

Relais in de auto is goed. deze heb ik in mijn auto getest, en het werkt gewoon.

kabels zijn allemaal gesoldeerd met krimpkous, en dus daar kan het nu niet meer aan liggen.

in dashboard zie je de indicators van de knipperlichten ook niet branden.

met alarmlichten aan gaat de knop bij de luchtroosters gewoon knipperen, maar de knipperlichten niet. haal je de hendel om, dan schakeld het relais heel snel.

nu sloten we de bochtenverlichting module aan, en de rechter mistlicht bleef gewoon branden. links deed het normaal (inschakelen als linkerknipperlicht wordt ingeschakeld.

hebben de zekering van het setje eruit gehaald, waardoor het mistlicht niet aanstaat.

het is er 1 uit 2000, met alarm.

toen het alarm het deed, toen deden de knipperlichten het trouwens wel.

nu vermoeden zijn vader en ik, dat het, met bovenstaande in het hoofd, dat het alarm een optatert heeft gekregen, waardoor die van slag is.

heeft er iemand het verlossende antwoord?

Terug
Naar boven