• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koplamp stelmoteren overzetten

Robske

Post weinig
Goedenavond,

Ik heb stel angeleyes gekocht die voorbereid zijn op electrische hoogte regeling.

Heb me oude koplampen eruit gehaald maar hoe krijg je in hemelsnaam die stelmotor eruit.

Gaat om een opel corsa B uit 2000

alvast bedankt

Jupz, er zit een kogelkopje in (plastic!!!)...die grijpt vast in een dingetje.

Met monteren een beetje vet er aan, dan druk je hem er net wat makkelijker weer in.

bedankt..

Ik wist niet dat je vrij veel kracht moest zetten om die dingen eruit te krijgen maar het is me gelukt..

ze zitten ook al in me andere koplampen

Het afstellen van je koplampen doe je toch wanneer de auto op een vlak stuk weg stop staat met de koplampen naar de muur..

Daarna draaien aan het knopje totdat die eigenlijk recht naar voren schijnen.. en wel zorgen dat je stel schakelaar op 0 staat.. of heb ik het mis??

origineel gepost door 2e-c14nz

let er wel op dat wanneer je je lampen af wil LATEN stellen, dat menig garage moeilijk doet omdat het geen originele lampen zijn. Heb er zelf ook last van gehad, want niet alle garage's willen moeite voor hun centen doen..

Probleem is vaak dat de schuine lijn niet meer aanwezig is...

of het lichtbeeld niet goed.

of het lampje verkeerd om dr in (sommige drukken maarzo een lampje er in :P:P)

maar ze moeten niet zeuren, als er een fatsoenlijke stelbout aan zit kan je prima schroeven...of het moet niet werken door de beunhaas die ze er in heeft gezet:jerry

origineel gepost door Fearless

origineel gepost door 2e-c14nz

let er wel op dat wanneer je je lampen af wil LATEN stellen, dat menig garage moeilijk doet omdat het geen originele lampen zijn. Heb er zelf ook last van gehad, want niet alle garage's willen moeite voor hun centen doen..

Probleem is vaak dat de schuine lijn niet meer aanwezig is...

of het lichtbeeld niet goed.

of het lampje verkeerd om dr in (sommige drukken maarzo een lampje er in :P:P)

maar ze moeten niet zeuren, als er een fatsoenlijke stelbout aan zit kan je prima schroeven...of het moet niet werken door de beunhaas die ze er in heeft gezet:jerry

gewoon GOEDE angels kopen, heb Fantastisch Licht beeld uit mijn ABM's

comboenCorsa-A006-2.jpg

Willem

Juist...zie, schuin randje er in.

9 van de 10 keer is het alleen een recht stuk bij die troepzooikoplampen

Terug
Naar boven