• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koppakking??

testdrive

Post vaak
heey allemaal

ik heb het probleem dat mij kadettje koelvloeistof lekt bij de radiateur.

om de 5 sec valt er een druppeltje naar beneden

maar ik vind zelf dat mijn slangen nog al flink gespannen staan als de motor op temp is.

ik kan ze niet eens in knijpen.

nou zat ik zelf te denken dat de koppaking lek is omdat er zoveel druk op het systeem staat. en dat door de druk me radiateur is gaan lekken

maar als ik de dop van het koelvloeistof resovoir afhaal zie ik geen lucht bellen omhoog komen.

me olie verbruik is normaal en is ook niet smerig.

en ja me koelvloeistof niveau zakt maar dat zal ook groten deels door me radiateur komen.

hij lekt trouwens tussen het plastic en alleminium aan de zijkant onder de slang.

denken jullie dat de kop lek is of is het normaal dat de slangen zo strak staan?

die radiateur is het probleem niet ik heb er nog een liggen.

en ik weet dat er druk staat op het systeem . maar is het normaal dat je je slang niet eens meer in kan knijpen

Laat eens CO meten in het koelvloeistof potje..

dan weet je het.

je kan ook tijdens warm draaien de dop eraf laten, zolang de motortemperatuur niet in het midden staat mag er geen fontein ontstaan..

Had ik bij een Alfa (fiat) 1.9TD deze moest ik verrijden van pijnacker naar nootdorp.

maar zo gauw je m starte kwam de vloeistof al gelijk eruit zetten, als de dop eraf lag.

motor draaide wel keurig op 4 cilinders.

Willem

Terug
Naar boven