• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koppeling afgesteld

BmB

Post weinig
Hee goedenavond allemaal,

Net ff m'n koppeling afgesteld, auto ging laatste tijd niet meer goed in z'n achteruit. Maar wat ik me nu afvraag is, hoelang blijft dit goed z'n werk doen of moet ik toch binnenkort een koppelings setje aanschaffen?

Ik heb volgens mij wel een plaat op de versnellingsbak zitten, deze zit vast met een 6 tal bouten geloof ik, is het vervangen van de koppeling en drukgroep een beetje zelf te doen of moet ik er niet aan beginnen?

Mvg,

Benji

Astra F ? Heb net die van mij vv (astra f c16NZ) uit 1993 en die had een luikje bij de vbak en kon je hem dus vv zonder de bak eraf te doen. Ik had ook dat die soms moeilijk in achteruit ging en hobbelen in de 1 en 2.

origineel gepost door Astra F Vaassen

Astra F ? Heb net die van mij vv (astra f c16NZ) uit 1993 en die had een luikje bij de vbak en kon je hem dus vv zonder de bak eraf te doen. Ik had ook dat die soms moeilijk in achteruit ging en hobbelen in de 1 en 2.

Jup een astra F uit 95 x16sz, heb ook net jou topic gelezen, voordat ik mn koppeling ging doen :P Daar werd ook iets over afstellen gezegd dus dacht probeer dat eens!

Ja en ik heb het met beperkt gereedschap gedaan, een ring gemaakt om de diafragmaveer tegen te houden anders is er geen ruimte om hem te monteren het zelfde met demonteren. Je hebt daar officieel van die plaatjes voor wat ik hoorde. Verder had ik voor de prise as een slagtrekker nodig, eerst een bout die erin paste in de as en daaraan een lange bout gelast en zo kon ik de as eruit trekken. En ja afstellen kan helpen maar je kunt het wel gewoon merken met rijden.

Terug
Naar boven