• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

koppeling

frank23

Post weinig
hallo allemaal als ik myn koppeling op laat komen in zyn 1 dan tril ie met wegryden en myn dashbord ook het lykt erop alleen als hy koud is, en verder hoor ik ook een beetje schrapend geluid heel licht als ik myn koppeling op laat komen in zyn 1 met koude en warme motor voor de rest koppel tie goed ik heb een astra g station uit 2003 z16xe ik hoor jullie alvast bedankt.

Heb je de koppeling ff getest,door in zn 3e versnelling bij +/- 3000rpm koppeling intrappen en lekker gas er op en dan koppeling ineens op laten komen?

Als ie dan doorslipt is je koppeling wel enigzins op.

3Denk eerder dat er een stuk segment of veer van de koppeling af is of dat je druklager gaar is waardoor je het geluid hoort bij t op laten komen van de kopeling.

Iig zou ik ff langs de dealer of je garage gaan.

Heb je de koppeling ff getest,door in zn 3e versnelling bij +/- 3000rpm koppeling intrappen en lekker gas er op en dan koppeling ineens op laten komen?

Als ie dan doorslipt is je koppeling wel enigzins op.

3Denk eerder dat er een stuk segment of veer van de koppeling af is of dat je druklager gaar is waardoor je het geluid hoort bij t op laten komen van de kopeling.

Iig zou ik ff langs de dealer of je garage gaan.

heb ik gedaan slippen doet ie niet heb het alleen in zyn 1 met wegryden moet alleen een beetje spelen met de koppeling als ik wegryd dan heb ik het niet zo erg of helemaal niet wel met koude motor eerder s morgens

heb ik gedaan slippen doet ie niet heb het alleen in zyn 1 met wegryden moet alleen een beetje spelen met de koppeling als ik wegryd dan heb ik het niet zo erg of helemaal niet wel met koude motor eerder s morgens

ik verdenk toch wel je koppeling

de veertjes die in de plaat zitten zorgen voor soepel aangrijpen van de plaat.

als deze uitgeslagen zijn dan krijg je dat trillen.

wat heeft de auto gelopen?

hoe is je rijstijl?

vaak aanhanger o.i.d trekken?

ik verdenk toch wel je koppeling

de veertjes die in de plaat zitten zorgen voor soepel aangrijpen van de plaat.

als deze uitgeslagen zijn dan krijg je dat trillen.

wat heeft de auto gelopen?

hoe is je rijstijl?

vaak aanhanger o.i.d trekken?

ik heb de auto 2 maanden heeft 114000 km gelopen heeft geen trekhaak en ik ryd altyd rustig maar het lykt wel als ik meer gas geeft dat het wel wat beter gaat maar het is niet soepel weg ryden

ik heb de auto 2 maanden heeft 114000 km gelopen heeft geen trekhaak en ik ryd altyd rustig maar het lykt wel als ik meer gas geeft dat het wel wat beter gaat maar het is niet soepel weg ryden

toch maar eens ff naar een garage gaan en kijken wat hun zeggen.

via het forum kunnen we wel zeggen wat het waarschijnlijk is, maar een koppeling uitbouwen doe je niet zomaar fftjes ;)

toch maar eens ff naar een garage gaan en kijken wat hun zeggen.

via het forum kunnen we wel zeggen wat het waarschijnlijk is, maar een koppeling uitbouwen doe je niet zomaar fftjes ;)

ja zit niet anders op ik dacht misschien heeft iemand dit ook weleens mee gemaakt bedankt in ieder geval allemaal jullie horen het nog van my.

ja zit niet anders op ik dacht misschien heeft iemand dit ook weleens mee gemaakt bedankt in ieder geval allemaal jullie horen het nog van my.

tydje geleden alles vernieuwd maar nu merk ik als ik rustig ryd byv in zyn 2 en lage toeren als ik dan meer gas geeft even een soort ratelend geluid hoort heeft iemand een idee wat dat kan zyn je hoort het onder de motor vandaan komen alvast bedankt

Terug
Naar boven