• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Korte Koni's zeldzaam?

Stender

Woont hier bijna
Ik zoek al een tijdje naar korte gele Koni's voor mijn Manta, maar wat mij opvalt is dat ze amper 2e hands aangeboden worden (wil geen nieuwe). Af en toe zie ik een setje op eBay gaan alleen die gaan dan weg voor bijna €250,-. Zijn die Koni's tegenwoordig zo zeldzaam of gewoon duur?

Ik heb er ook naar gezocht, maar kon ook niets vinden, ik denk dat de meeste mensen ze of onder een auto hebben zitten of in de kast hebben liggen om weer onder een auto te gooien. Waarom zou je wat anders willen. Het is dat een kennis een set oude type jamex geel kort had liggen (praktisch dezelfde dempers) anders had ik ook een setje nieuwe aangeschaft. 200 euro voor een setje 2e hands ga ik niet aan beginnen, dan koop ik ze liever nieuw voor het dubbele.

Van een B Manta ??? Kan ze wel nieuw leveren van bilstein. Als je een onderdeelnummer hebt van koni lukt dat ook wel denk ik.

@Manta 24V wrote:Van een B Manta ??? Kan ze wel nieuw leveren van bilstein. Als je een onderdeelnummer hebt van koni lukt dat ook wel denk ik.

Nieuwe korte? Ben er toen maanden naar aan t zoeken geweest nergens te vinden.heb toen mar koni genomen.

wel in duitsland bestellen schelt meer dan 100 euro

Nieuw zijn ze meer dan €100,- per stuk, dat vind ik teveel van het goeie. Maargoed ik wacht rustig af, had al wat bekenden een PM gestuurd maar niemand heeft kennelijk iets liggen, 't is dan maar een kwestie van eBay en Marktplaats in de gaten houden.

Even een vraagje; iemand bied mij een set Koni's aan, de 86-1886 sport en 86-1801 sport. Dat zijn toch geen korte?

Voor kadett c / manta b:

bis 40mm tieferlegung

VA 82-1886Sport

HA 82-1740Sport / 82-1801Sport

ab 40mm tieferlegung

VA 82-2085Sport

HA 82-1668SPD1

bis = tot

ab = van

VA = Vorderachse (vooras)

HA = Hinterachse (achteras)

Tieferlegung = verlaging(set)

Kortom, wat diegene jou aanbied zijn normale lengte

Zijn er ook mensen die zelf hun (gele) Koni's hebben ingekort? Of kan je dat ook zelf?

Ik heb nog een set gele Koni's voor een A Manta, maar ik heb een set ingekorte nodig. Ik heb begrepen dat het 'alleen' maar een bus monteren is inwendig over de as waaraan de zuiger vastzit (waardoor de slag dus ingekort wordt).

Iemand een handleiding, of weet hoe het zit?

Terug
Naar boven