• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kortsluiting knipperlichten

Dag allen,

ik heb een electrisch probleem en hoop dat iemand mij er bij kan helpen. Een week geleden heb ik de radiateur van mijn Astra G vervangen. Allemaal zonder problemen gegaan.

Kort daarna ben ik naar de wasstraat gegaan en een uur of 2 later merkte ik dat mijn toerenteller, snelheidsmeter en knipperlichten het niet meer deden. Auto reed verder wel normaal. Vervolgens gekeken naar de zekeringkast en ja hoor, de zekering van stroomkring 22 had het begeven.

Omdat mijn bumper bij de rechterkoplamp niet helemaal goed aansluit dacht ik dat er wellicht in de wasstraat water in de koplamp was gekomen. Er waren ook een paar druppels aan de binnenkant te zien. Ik heb vervolgens een fohn gebruikt om de lamp van binnen goed uit te blazen. Ook heb ik de bedrading gecheckt en dat ziet er allemaal goed uit.

Nieuwe zekering erin, maar zodra ik iets doe wat met het knipperlicht te maken heeft (noodknipperlicht, links, recht) knalt ie er gelijk weer uit.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn of waar ik moet zoeken om tot een oplossing te komen? Ik heb hier voorheen nog nooit last van gehad. Het lijkt me toch sterk dat het iets met de radiateur te maken heeft....

Alvast bedankt voor de reacties.

Terug
Naar boven