• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kosten astra h lambdasonde maken?

mijn auto staat bij de opel dealer(astra h benzine 1.4 66kw),reed slecht en zeer onregelmatig en orange motor lampje ging branden,werd uitgelezen, ze hebben geconstateerd dat de 1e lambdasonde kapot was dus is vervangen,2e meting 2e lambda ook waarschijnlijk kapot dus ook vervangen,nu 2 lambda's vervangen en de problemen zijn er nog steeds,en wat kost dit geintje volgens jullie met uren materiaal enz? alleen voor een lambda was ik al 265per stuk kwijt, kan dit?

kan iemand mij helpen aub?

Als de klacht niet is opgelost kunnen ze de oude lambda toch weer terugplaatsen.

Dan zoeken ze maar verder om de klacht alsnog te verhelpen.

Bij mij is de lambdasonde 2 vervangen (astra H) op de uitlaat en deze kost 138 euro bij de vakgarage waar ik al 18 jaar trouwe klant ben.

Ko

Als de klacht niet is opgelost kunnen ze de oude lambda toch weer terugplaatsen.

Dan zoeken ze maar verder om de klacht alsnog te verhelpen.

Bij mij is de lambdasonde 2 vervangen (astra H) op de uitlaat en deze kost 138 euro bij de vakgarage waar ik al 18 jaar trouwe klant ben.

Ko

Dat kan zeer zeker dat ie zo duur is.

Vooral origineel Opel.

Ik had het zelfde geintje met een Astra G....(was een beunklusje tussendoor)

arm mengsel storing kreeg ik telkens. En bij de garage daar in het dorp hadden ze de beide lambdasensoren al vervangen.

En juist de 1e lambdasensor reageerde niet goed.

Daar hadden ze een goedkope immitatie op gezet, en dat werkt dus niet altijd zo goed als moet.

Dit hebben ze dus kostenloos mogen vervangen voor een fatsoenlijke.... :sleeping

Slechte zaak van jou opeldealer dat zij niet achter de daadwerkelijke storing kunnen komen.

Zou er zeker even mee terug gaan. Je gaat natuurlijk niet betalen voor zoiets.

Dat kan zeer zeker dat ie zo duur is.

Vooral origineel Opel.

Ik had het zelfde geintje met een Astra G....(was een beunklusje tussendoor)

arm mengsel storing kreeg ik telkens. En bij de garage daar in het dorp hadden ze de beide lambdasensoren al vervangen.

En juist de 1e lambdasensor reageerde niet goed.

Daar hadden ze een goedkope immitatie op gezet, en dat werkt dus niet altijd zo goed als moet.

Dit hebben ze dus kostenloos mogen vervangen voor een fatsoenlijke.... :sleeping

Slechte zaak van jou opeldealer dat zij niet achter de daadwerkelijke storing kunnen komen.

Zou er zeker even mee terug gaan. Je gaat natuurlijk niet betalen voor zoiets.

bedankt alvast!

inmiddels zijn er 2 vervangen en 1100euro lichter en probleem nog steeds hetzelfde en denk dat ze de oude lambda's weggegooid hebben helaas,

staat inmiddels weer bij de dealer en nog steeds storingen, ze weten het nog steeds niet,ze komen met uitlezen steeds op die lambdasondes uit (die ze al 2x vervangen hebben allebei !!)en nog steeds storingen met uitlezen en motorlampje brandt.

Ben beetje radeloos en weet niet goed wat ik moet zeggen als ze de volgende keer bellen met wat er aan de hand is.

klopt de prijs ook die ik betaald heb met uren en btw etc?

bedankt alvast!

inmiddels zijn er 2 vervangen en 1100euro lichter en probleem nog steeds hetzelfde en denk dat ze de oude lambda's weggegooid hebben helaas,

staat inmiddels weer bij de dealer en nog steeds storingen, ze weten het nog steeds niet,ze komen met uitlezen steeds op die lambdasondes uit (die ze al 2x vervangen hebben allebei !!)en nog steeds storingen met uitlezen en motorlampje brandt.

Ben beetje radeloos en weet niet goed wat ik moet zeggen als ze de volgende keer bellen met wat er aan de hand is.

klopt de prijs ook die ik betaald heb met uren en btw etc?

1100 euro vind ik wel erg veel voor 2 lambdasondes ,die dingen heb je meestal in een kwartiertje alle 2 vervangen.

kootje3 zei dat 1 lambda 138 euro kost,dan zal de prijs bij de dealer voor het monteren van 2 lambdasondes 366 euro zijn :

2x 138 lambda=276 +uurloon +/-90 euro=366 euro

als de dealer belt zou ik zeggen haal die 2 nieuwe lambdasondes er maar uit ,die ga ik niet betalen en, zet me oude maar weer terug,het is namelijk niet jou schuld dat de dealer die beweerd vakkundig te zijn dingen gaat vervangen die niet kapot zijn zonder jou toestemming.

1100 euro vind ik wel erg veel voor 2 lambdasondes ,die dingen heb je meestal in een kwartiertje alle 2 vervangen.

kootje3 zei dat 1 lambda 138 euro kost,dan zal de prijs bij de dealer voor het monteren van 2 lambdasondes 366 euro zijn :

als de dealer belt zou ik zeggen haal die 2 nieuwe lambdasondes er maar uit ,die ga ik niet betalen en, zet me oude maar weer terug,het is namelijk niet jou schuld dat de dealer die beweerd vakkundig te zijn dingen gaat vervangen die niet kapot zijn zonder jou toestemming.

@b07 wrote:1100 euro vind ik wel erg veel voor 2 lambdasondes ,die dingen heb je meestal in een kwartiertje alle 2 vervangen.

bedankt b07,oude zijn denk ik weg en hadden wel toestemming voor ze te vervangen door mij omdat daar de fout zat met metingen volgens hun dus ik heb ze toestemming gegeven om ze te vervangen.

auto net weer vanmorgen opgehaald ze zouden alles gemaakt hebben en er voor de proef 80km mee gereden hebben,ik was vanmorgen richting werk (40km)en het lampje ging weer branden net vanavond nog steeds?

ik kan morgen weer gaan bellen en kan weer een afspraak gaan maken.

moeten ze niet als ze de lambda vervangen hebben ook de computer/resetten vernieuwen heb ik gehoord?

fuck is het allemaal

@b07 wrote:1100 euro vind ik wel erg veel voor 2 lambdasondes ,die dingen heb je meestal in een kwartiertje alle 2 vervangen.

bedankt b07,oude zijn denk ik weg en hadden wel toestemming voor ze te vervangen door mij omdat daar de fout zat met metingen volgens hun dus ik heb ze toestemming gegeven om ze te vervangen.

auto net weer vanmorgen opgehaald ze zouden alles gemaakt hebben en er voor de proef 80km mee gereden hebben,ik was vanmorgen richting werk (40km)en het lampje ging weer branden net vanavond nog steeds?

ik kan morgen weer gaan bellen en kan weer een afspraak gaan maken.

moeten ze niet als ze de lambda vervangen hebben ook de computer/resetten vernieuwen heb ik gehoord?

fuck is het allemaal

Als je telkens een lambda storing hebt kan het probleem ook in de luchtmassameter zitten.......

1100 euro voor 2 sensoren hey.....hoe wordt je opgelicht? :thumbdown

Als je telkens een lambda storing hebt kan het probleem ook in de luchtmassameter zitten.......

1100 euro voor 2 sensoren hey.....hoe wordt je opgelicht? :thumbdown

dat is geen dealer maar een prutser, lambdasondes vervangen en de klant moet er zelf achterkomen dat het nog steeds niet opgelost is, de garage zegt de oude lambdasondes weggegooid te hebben maar wel een rekening van 1100 euro, wordt tijd voor een klacht richting opel nederland als het een officieele dealer is anders bovag inschakelen.

Mark

Terug
Naar boven