• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kosten waterpomp vervangen

SDK1992

Post weinig
Het is voor een groot deel zeker dat mijn waterpomp kapot is. Dat de lagers eruit liggen.

Ratelend geluid rondom de multieriem. Met stationair is er ook speling te zien bij de waterpomp/multieriem.

Wat kost het zo ongeveer om de waterpomp+multieriem te vervangen?

Het gaat om een corsa c 1.2 uit 2001.

Alvast bedankt.

Ligt eraan of je het bij een garage of zelf doet.

Bij een garage koste het mij toen voor waterpomp + riem tegen de 400 euro.

als je het echt niet zelf kunt, zoek een goedkope monteur want het is een makkelijke klus, daarnaast kun je een imitatie onderdeel nemen van bijv GRAF voldoen prima, €150 voor de pomp en zeg maar als het tegenvalt €50 voor de handen

als je een m riem set haalt dus met spanrol ben je nog eens €120 kwijt

Ik ben niet in staat om het zelf te doen. Heb geen garage krik etc. Want motorsteun moet los begreep ik.

Nu ben ik wel voor onderdelen aan het kijken.

Wat is een goed merk voor een waterpomp? En welke moet ik nou precies hebben? Hij wordt aangedreven door de multieriem.

Nou vind ik deze:

http://www.fsrs-opelwebshop.nl/opel-waterpomp-oe-ref-6334049-pierburg.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ook:

http://www.winparts.nl/650/koelsysteem/waterpomp/0122191/waterpomp" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet heel duidelijk allemaal.

Ik begrijp denk nu welke pomp ik moet hebben uit dit filmpje.

" onclick="window.open(this.href);return false;

@johanhummer

Als je niet weet waar je t over hebt moet je niet reageren

Bij een 1,2 zit de waterpomp op de multiriem en niet op de distributie, dat is idd een ketting

Kosten in een universeel garage liggen normaal rond de 300, bij een beun ong 100 minder

Terug
Naar boven