• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Koude lucht uit kachel Astra J

Beste mede Opel bezitters,

Ik ben nu ongeveer één jaar in het bezit van een Astra J GTC.

Sinds ik deze auto heb gekocht ben ik al aan puzzelen met de instelling van de climate control.

B.v., ik stel de temperatuur in op 21 gr., hij warmt ook netjes op maar gaat dan op een gegeven moment koude lucht blazen en gaat de temperatuur gevoelig naar beneden.

Pas wanneer ik de temperatuur hoger zet gaat hij weer warme lucht blazen, daarna begint het hele ritueel weer opnieuw :fy1

Mijn dealer heeft het systeem gecheckt en alles is in orde en ook de laatste nieuwe software is geladen.

Ik heb deze klacht bij Opel Nederland neergelegd, deze hebben contact gezocht met mijn dealer voor info en zij zijn tot de conclusie gekomen dat dit normaal is bij ECC.

Hier een citaat uit de mail:

Opel dealer Van Kwawegen heeft het ECC systeem van uw Opel Astra GTC gecontroleerd en heeft vastgesteld dat deze naar behoren werkt. Men heeft u hierover uitleg gegeven en tevens aangetoond dat dit bij andere voertuigen met het ECC systeem hetzelfde werkt.

Het systeem heeft als eigenschap dat, op de automatische stand, deze verwarmt naar de ingestelde temperatuur en zodra dit bereikt is, gaat het uit enkele roosters wat koudere lucht blazen en uit andere roosters warme lucht om temperatuur op een constant niveau te houden.

Uiteraard ga ik met deze verklaring niet akkoord en heb ik de volgende mail terug geschreven:

Uw reactie op mijn klacht is voor mij totaal onbevredigend en naar mijn inziens ook een beetje vreemde.

Deze Opel is niet de eerste auto die ik heb welke voorzien is van ECC.

Bij alle andere auto's die ik hiervoor heb gehad waaronder 2x een Opel Vectra en als laatste een Saab 93 Sport Sedan bleef de ingestelde temperatuur gewoon gehandhaafd in de auto en was het absoluut niet zo dat er uit welk rooster dan ook koude lucht ging blazen.

Ik wil hierbij opmerken dat er niet uit één bepaald rooster koude lucht gaat blazen maar de totale temperatuur in de auto daalt.

De temperatuur wordt dus zeker niet op een constant niveau gehouden.

Om even een voorbeeld te geven, afgelopen zaterdag ben ik met de auto naar Antwerpen gereden en ik moest de temperatuur op een gegeven moment op 27 graden instellen wilde het nog een beetje behaaglijk in de auto blijven.

U kunt uzelf denk ik wel voorstellen dat ik mijn hart vasthoud wanneer het straks echt koud wordt buiten.

Er is dus echt iets mis met het systeem.

Nu is mijn vraag hier of er meer mensen zijn die dezelfde ervaring hebben of hebben gehad en waarbij het verholpen is?

Tevens heb ik heel snel last van condens op de ramen aan de binnenzijde en moet ik vaak met de airco aan rijden, ook bekend?

Terug
Naar boven