• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kraak geluid bij drempels nemen

Astra1.6sport

Post weinig
aangezien je meer reacties krijgt als je je even voorsteld zal ik me maar eens even voorstellen:D

ik ben Varun en 21 jaar, sinds mijn 18e reed ik golf 4 wat me veel geld heeft gekost in onderhoud en door de hoge hoeveelheid olie verbruik. in oktober kreeg ik een kans om de golf in te ruilen op een mooie opel:wub dus meteen gedaan en sindsdien rij ik een opel astra 1.6 uit het bouwjaar 2000.

ik ben over het algemeen zeer tevreden over de auto.

Alleen hoor ik een krakend/schurend geluid als ik over drempels heen rijd. en sinds het heeft gesneeuwd hoor ik het steeds vaker. het schijnt bij de schokbrekers te komen, heeft iemand een idee en he ik het kan verhelpen?? laatst reed ik een opel signum uit en ook bij signum hoor ik het misschien bij opel een veel voorkomend probleem??

gr Varun

Welkom!

Probeer eens de zoekfunctie!

Schijnt veel voor te komen bij opel! Iets met de rubbers. Niks om je zorgen over te maken overigens.

Groet,

Dave

Welkom!

Probeer eens de zoekfunctie!

Schijnt veel voor te komen bij opel! Iets met de rubbers. Niks om je zorgen over te maken overigens.

Groet,

Dave

ik heb er ook last van, dit komt door de kou.

Oorzaak is, je stabilisator stang rubbers.

Kan je weinig aan doen omdat je er heel lastig bij komt. En de rubbers zitten zo strak om de stang heen dat je er bijna geen smeermiddel tussen krijgt!

Vanavond ga ik even kijken of er toch iets is om ze stil te krijgen.

Bij warm weer hoor je ze niet.

Wout

ik heb er ook last van, dit komt door de kou.

Oorzaak is, je stabilisator stang rubbers.

Kan je weinig aan doen omdat je er heel lastig bij komt. En de rubbers zitten zo strak om de stang heen dat je er bijna geen smeermiddel tussen krijgt!

Vanavond ga ik even kijken of er toch iets is om ze stil te krijgen.

Bij warm weer hoor je ze niet.

Wout

Het geluid komt van je stabilisator rubbers.

Het kan helemaal niet kwaad.

Paar keer drempels op en neer en het geluid wordt wat minder!

Als het warmer wordt verdwijnt het vanzelf, alleen het duurt wel even voordat het warmer wordt. ;)

Het geluid komt van je stabilisator rubbers.

Het kan helemaal niet kwaad.

Paar keer drempels op en neer en het geluid wordt wat minder!

Als het warmer wordt verdwijnt het vanzelf, alleen het duurt wel even voordat het warmer wordt. ;)

ik had er ook al last van met mijn astra 2.0L turbo diesel

3 jaar zonder problemen ermee gereden

deed ie ook alleen maar bij kou

ik had er ook al last van met mijn astra 2.0L turbo diesel

3 jaar zonder problemen ermee gereden

deed ie ook alleen maar bij kou

Terug
Naar boven