• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kraken voor en achter vering tijdens drempels en kuilen

hallo

ik heb sinds februarie een vectra b station uit 2000

nu heb ik maandag 2 andere bandjes achter om laten zetten deze dus naar voor gezet en die vban voor naar achter

nu het volgende probleem na het nemen van drempels kuilen in klinkerwegen een gekraak voor en achter nu hoor ik achter ook een soort

van bonkend klapperend geluid rechts achter echter voor kraakt het alleen

nu heb ik rechtsvoor met de hand de vering ingedrukt en hoor ik dit krakend geluid ook rechts voor meer als linksvoor

ligt dit nu aan mijn schokdempers of aan de stabilistator rubbers en achter aan de draagarmbussen ?

en hoe moet ik de stabilisator rubbers voor vervangen is dit makkelijk kwa ruimte ?

de opel dealer vraagt voor draagarmbussen achter vervangen al 350 euro

mvg

Dat kraken kan gewoon een onschuldig kwaaltje zijn, heb ik ook en zoveel andere opels/auto's.

Die geluiden die jij achter hoort is mij bij mezelf ook opgevallen en vooral bij klinkerwegen of bij kuiltjes in de weg/slecht wegdek.

Ik kan je niet zeggen ik hoeverre het noodzaak is dure reparaties te gaan/laten uitvoeren.

Maar dat kraken lijkt mij niet echt een groot probleem.

Als je een beetje handig bent is de rubbers van de stabilisatorstangen vervangen goed te doen.

Krikje ronder, 2 bouten los en rubbers uitwisselen

Kraken is inderdaad niet altijd te voorkomen... Als het hinderlijk is, de radio wat harder :jerry

Ik denk dat veren en ophanging altijd wel wat bijgeluiden maken

Het kraken was mij bekend, maar ik hoor het bij heel veel auto's die over drempels rijden. Ik hoor het vaak want als ik de hond uitlaat let ik erop hier in de straat waar het een en al drempel is.

En die bijgeluiden bij klinkerwegen en/of slecht wegdek, daar ga ik verder niets aan doen aangezien mijn auto 10 jaar oud is.

nou slijten mijn banden achter ook schuin af ze staan er ook schuin onder dus denk toch draagarm bussen versleten

Terug
Naar boven