• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Krakend geluid stuur Astra G 1.6/16V sport!

rene1

Post weinig
Hallo,

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een Astra Sport,echter merk ik dat ik tijdens het draaien met het stuur een krakend geluid heb!!!

Heeft iemand dezelfde ervaring(en) gehad?Zoja wat zou dit kunnen zijn?

MvG.

rene1

het zou je stuurkogel kunnen zijn, maar weet het niet zeker,

heb het zelf nog niet gehad met m'n astra's

het zou je stuurkogel kunnen zijn, maar weet het niet zeker,

heb het zelf nog niet gehad met m'n astra's

Hoi Michel,

We hopen maar dat er iemand op dit forum reageerd die verstand van zaken heeft en ons behulpzaam kan zijn voordat het uit de hand loopt wat uiteraard NIET de bedoeling kan zijn!

MvG.

rene1. :D

Hoi Michel,

We hopen maar dat er iemand op dit forum reageerd die verstand van zaken heeft en ons behulpzaam kan zijn voordat het uit de hand loopt wat uiteraard NIET de bedoeling kan zijn!

MvG.

rene1. :D

Probeer eens te stuuren als je stil staat en dan te kijken of je kan vinden waar het geluid vandaan komt.

Klinkt als een stuurpomp die op het randje na dood is. Controleer het olieniveau van de pomp eens.

Pomp vind je aan de rechter zijde van de auto tegen het schutboard. (Bijrijders kant)

Probeer eens te stuuren als je stil staat en dan te kijken of je kan vinden waar het geluid vandaan komt.

Klinkt als een stuurpomp die op het randje na dood is. Controleer het olieniveau van de pomp eens.

Pomp vind je aan de rechter zijde van de auto tegen het schutboard. (Bijrijders kant)

Hoi Haasje17,

Als ik inderdaad te weinig olie in zou zitten,kan ik die bijvullen?En met wat voor olie?

Zou het probleem dan verholpen kunnen zijn?

Als inderdaad het stuurhuis bijna stuk is wat zou dan een nieuwe +inbouwen ongeveer kosten?

MvG.

rené1

Hoi Haasje17,

Als ik inderdaad te weinig olie in zou zitten,kan ik die bijvullen?En met wat voor olie?

Zou het probleem dan verholpen kunnen zijn?

Als inderdaad het stuurhuis bijna stuk is wat zou dan een nieuwe +inbouwen ongeveer kosten?

MvG.

rené1

Hoi,

Als ik olie bijvul zou je dan het probleem daarmee verhelpen óf niet?

En welke olie moet ik gebruiken?

Gr.rene1 :?

Hoi,

Als ik olie bijvul zou je dan het probleem daarmee verhelpen óf niet?

En welke olie moet ik gebruiken?

Gr.rene1 :?

Hoi Haasje17,

Ik heb zoals je zei aan het stuur gedraaid terwijl ie stil staat en ik hoor achter een geluid!!!

In de buurt van de schokbrekers/vering etc etc.

Het " krakend " geluid komt gelukkig niet van voren.

Gr.rene1

Hoi Haasje17,

Ik heb zoals je zei aan het stuur gedraaid terwijl ie stil staat en ik hoor achter een geluid!!!

In de buurt van de schokbrekers/vering etc etc.

Het " krakend " geluid komt gelukkig niet van voren.

Gr.rene1

bij mijn gtc heb ik ook een krakend geluid soms als ik aan mijn stuur draai. ligt het niet gewoon aan die plastiek boven stuur /snelheidsmeter. als ik daar op duw maakt het het zelfde krakende geluid.

bij mijn gtc heb ik ook een krakend geluid soms als ik aan mijn stuur draai. ligt het niet gewoon aan die plastiek boven stuur /snelheidsmeter. als ik daar op duw maakt het het zelfde krakende geluid.

Ik heb ook zo'n zelfde soort probleem gehad met sturen. Welliswaar bij een astra H.

Gister is mijn stuurlint (Cim-module) vervangen. Bij mij was dit het probleem.

Klonk ook als kraken als ik stuurde.

Hoop dat dit je een beetje in de goede richting stuurt.

Terug
Naar boven