• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Kriksteun zelf maken

JustinP

Post weinig
Volgende week heb ik weer tijd om lekker te knutselen in de schuur. Iemand die zelf al eens kriksteunen heeft gemaakt? Ik denk dat het 2mm plaatstaal is en dat buisje (3mm?)? De huidige kriksteunen zijn niet zodanig herkenbaar dat ik ze als voorbeeld kan gebruiken en ik wil ze er nu nog niet onder uit slijpen.

Iemand die toevallig nog een rotte kriksteun bij het oud ijzer heeft liggen die ik als voorbeeld kan gebruiken? Het gaat om een Manta B cc.

Groeten

ik weet niet ofdat je de originele opel krik nog hebt en wilt gebruiken?

Anders zou ik gewoon lekker een U profiel onder de wagen lassen, die kriksteun heeft in dat geval toch geen meerwaarde.

Kun je m met een normale garagekrik gewoon op het U profiel opkrikken ;)

ik weet niet ofdat je de originele opel krik nog hebt en wilt gebruiken?

Anders zou ik gewoon lekker een U profiel onder de wagen lassen, die kriksteun heeft in dat geval toch geen meerwaarde.

Kun je m met een normale garagekrik gewoon op het U profiel opkrikken ;)

Ik heb de orginele opel krik erbij, maar geef er niks om. Gebruik liever een normale garagekrik. Op zich geen gek idee om er een U-profiel onder te lassen, kan ik gelijk wat degelijker materiaal nemen (3mm ofzo). Eventueel las in dat U-profiel aan het eind dicht voor extra stevigheid. Zou het geen problemen opleveren met de APK? (het is dan wel duidelijk dat het niet is zoals het was).

Ik heb de orginele opel krik erbij, maar geef er niks om. Gebruik liever een normale garagekrik. Op zich geen gek idee om er een U-profiel onder te lassen, kan ik gelijk wat degelijker materiaal nemen (3mm ofzo). Eventueel las in dat U-profiel aan het eind dicht voor extra stevigheid. Zou het geen problemen opleveren met de APK? (het is dan wel duidelijk dat het niet is zoals het was).

@JustinP wrote:Dus op een rotte kriksteun zou hij niet eens worden afgekeurd?

Daar wordt ie wel op afgekeurd omdat deze eronder zit,

maar als je geen kriksteun nodig hebt en jij liever met een garagekrik werkt hoe doe je dat dan als je langs de kant van de weg met een lekke band staat.

@JustinP wrote:Dus op een rotte kriksteun zou hij niet eens worden afgekeurd?

maar als je geen kriksteun nodig hebt en jij liever met een garagekrik werkt hoe doe je dat dan als je langs de kant van de weg met een lekke band staat.

@opelmanta29 wrote:@JustinP wrote:Dus op een rotte kriksteun zou hij niet eens worden afgekeurd?

Een hele mooie schaarkrik naast de bijrijdersstoel, werkt ook prima onder een U-profiel. Opzich vind ik het ook wel een leuk klusje om op 't gemak 2 mooie originele kriksteuntjes te fabriceren. Heb al veel laswerk gedaan aan de wagen en hou 'm ook wel weer graag origineel. Moet ik dus alleen nog even een voorbeeld fixen.

@opelmanta29 wrote:@JustinP wrote:Dus op een rotte kriksteun zou hij niet eens worden afgekeurd?

Een hele mooie schaarkrik naast de bijrijdersstoel, werkt ook prima onder een U-profiel. Opzich vind ik het ook wel een leuk klusje om op 't gemak 2 mooie originele kriksteuntjes te fabriceren. Heb al veel laswerk gedaan aan de wagen en hou 'm ook wel weer graag origineel. Moet ik dus alleen nog even een voorbeeld fixen.

hey beetje reclame maken voor je eigen he :jerry :jerry

wou hem ook net posten as me net voor

idd voor die paar 10 tjes mooi origine steun der onder

hey beetje reclame maken voor je eigen he :jerry :jerry

wou hem ook net posten as me net voor

idd voor die paar 10 tjes mooi origine steun der onder

Terug
Naar boven