• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

KVS in motor gegooid.... Corsa B

Beste forumleden,

Ik heb zojuist de grootste fout gemaakt met mijn Corsa B in de 4 jaren... vandaag in ochtend ging ik een beetje voorbereiden voor een 150km retourtje, olie even peilen bleek iets iets te wenig - vervolgens kofferbak open met allerlei vloeistoffen pakte ik de bruine flesje van shell. Toen gieten en tot mijn schrik was het spul rood en erg dun, meteen (na 0.1 liter denk ik) haalde ik het fles overeind en bleek dat het KVS was... gelijk 'gestunned'. Erg domme fout................ :thumbdown

Ik heb hem natuurlijk nog niet gestart, en mijn vraag is is dit nog te redden?

Ik was zelf van plan om alles via de carterplug een nachtje leeg te laten lopen en ik ga ervan uit dat de KVS dan ook mee gaat?

Of waar komt het vloeistof eigenlijk terecht via de motoroliedop? (motor X12XE) Iemand misschien advies?

Alvast bedankt!

Terug
Naar boven