• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

kvs temperatuur en werking van de koelfan

Hi,

Zaterdag de thermostaat van mn coupé vervangen. De oude schommelde tussen 80-90⁰C dus was aan t vervanging toe. Ik heb eentje van Calorstat/Vernet gemonteerd. Nu komt ie op tot 95⁰C (volgens Torque Pro OBD tool) en blijft daar netjes op staan (ook bij 120km/h loopt ie niet meer terug).

Ik neem aan dat 95⁰C de juiste kvs temperatuur is (volgens mij zou die gelijk aan de openingstemperatuur van 92⁰C moeten zijn maar ja...misschien zie ik t verkeerd).

Wat ik wel raar vind is dat de koelfan nooit aanslaat, ook niet als ik stil sta en motor stationair laat lopen (blijft constant op 95⁰).

Koelfan is in orde want als ik de temperatuur sensor r uit trek dan slaat die gelijk aan.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

gr

Terug
Naar boven