• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lage licht opbrengst van de koplampen

Heks

Lid
Hallo allemaal!

Ik zit met het volgende. Het viel me laatst weer eens op (toen ik buiten de randstad kwam 's nachts), dat ik 's nachts op onverlichte wegen eigelijk veel te weinig zie.

Het lijkt er haast op dat de licht opbrengst van de koplampen te laag is, want met de andere auto's waar ik mee rij, heb ik dit probleem niet.

Ik heb gewoon de standaard koplampen (electrisch verstelbaar) die op een Corsa B zitten. Nu staat me bij dat dit een bekende kwaal is bij verschillende Opels, maar is hier wat aan te doen?

Op het forum las ik voornamelijk de optie om over te stappen op xenon verlichting. Nu is dat financieel niet haalbaar en ik vind het niet echt bij de auto passen (iig niet de mijne, dan zal ik toch eerst moeten gaan poetsen en verlagen)

viewtopic.php?f=5&t=162349&hilit=weinig+licht+opbrengst

Ik heb er al andere lampen in gezet, maar dit maakt voor zo ver ik kan zien geen verschil. Beide lampen waren al behoorlijk nieuw (van december).

Verder heb ik alle massapunten (iig die ik kon vinden met de Haynes er naast) schoongemaakt. Geen resultaat.

Heeft er iemand nog suggesties?

Terug
Naar boven