• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lawaai achteras

Ander vraagje: Hoe vaak komt het voor dat buiten de wiellagers, andere lagers uit de achteras, of aandrijfas versleten zijn?

Mijn ascona heeft nu zo'n 90k gelopen, en bij de 80km/h en bij 115 k/mh is er een laagtonig gehuil (woep woep woep woep) hoorbaar dat verdwijnt als ik iets harder ga rijden. Ik weet dat links achter het wiellager ook slecht is, maar dat is volgens mij een heel ander geluid, dat altijd aanwezig is, bij bij een bocht naar rechts harder klinkt.

let op, dit was wel met een kale binnenkant, zonder demping ;-)

Afgelopen weekend de steekassen eruit getrokken, en ik heb dezelfde dikte als op de foto aan het begin van dit topic.

Beetje aan het rondshoppen geweest voor lagers, en ik kwam toch bij autopartsonline uit, in Ermelo.

Nu schrijven ze voor de achteras van een 1.9N 2 verschillende soorten lagers voor:

Bij de één staat voor automaat, bij de ander voor handbak.

Kijk ik nu bij een Manta 2.0S, 2.0E of 2.4E, dan staan hetzelfde lager dat bij de 1.9N alleen voor Automaat staat voorgeschreven..

Zit er toch verschil in de as tussen een 1.9n en een 2.0E? Welke moet ik nu bestellen? Ik wil op den duur een zwaardere motor. Maakt dat uit wat voor lagers ik er dan in zet? :wtf

Terug
Naar boven