• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

lekkage carterpan astra j 1,4 turbo

rjk605henps6hmta1ew5db9tug6lsd8e.jpg
jeflyc4xv125wyus3entkw75z80tvtcw.jpg
g7wf0ukiyi1iafglh01a1au11j5jny0m.jpg
6c0hy3rg4tbio7bki8m4gp9kmmz0a4i6.jpg
Astra j 1.4 turbo

Lijkt carter pan,maar komt na enig zoeken van distributie pakking.

Aan voorzijde achter airco steun bij scheiding carter ,motorblok en distributie deksel.
Gelijk ketting met rails ,krukaskeering en waterpomp mww gepakt.

hallo wil graag reageren op dit onderwerp ik ben in het bezit van een opel mokka 1.4 turbo en heb het zelfde probleem namelijk dat er koelvloeistof in het motorblok komt door lekke pakking achter distributie ,mijn vraag hoeveel of hoelang werk is het om deze te vervangen en heeft men speciaal gereedschap nodig voor deze klus

groete patrick

Sorry voor late reactie.Ja het is wel behoorlijk sleutelwerk (ik weet niet exact meer maar zover ik nog weet toch wel een dag werk).Je hebt een setje nodig om de krukas te blokkeren en de nokkkenassen (als je ketting mee wil pakken) vast te zetten (30€ internet).Nog een tip ;ik heb carterpan laten zitten(en dus ook cat en uitlaat)distributiedeksel kan er zo af en bij monteren kun je paspennetjes terug tikken en zo deksel met vloeibare pakking op carterpan zetten en daarna pennetjes (doorgeboord gat) er weer in tikken.

Terug
Naar boven