• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

LEXMAUL INLAAT VOOR 18E WAAROM NIET!

goede dag collega opel rijders

nou vraag ik mij vandaag af waarom de lexmaul van een c20ne 20seh niet op een 18e past? ik heb namelijk altijd gedacht dat deze motoren vrijwel bijna dezelfde cilinderkop hebben!

wie kan me dit vertellen.

bij de nz zijn ze vierkant, maar bij 18e zijn ze rond. zoals wim als zegt de boutgaten zitten op een ander plek

valt overigens wel tegen wat er voor een 1.8 te krijgen is ... (qua motor tuning) ... tis allemaal voor de 1.6 of de 2.0 en hoger :cry

ik had destijds c18nz, een spag spruitstuk (c20ne) en een chip... waar vandaan en welke dat was¿¿¿ merkte duidelijk dat ie en langer doorging in toeren en vlotter oppakte.

origineel gepost door sjouke

valt overigens wel tegen wat er voor een 1.8 te krijgen is ... (qua motor tuning) ... tis allemaal voor de 1.6 of de 2.0 en hoger :cry

deels past het van een 2 liter wel, en een inlaat voor webers of iets dergelijks is ook nog wel te doen. heb je in ieder geval al een voorsprong met de onsteking. injectie van een 18e heeft ook wel wat voordelen te opzichte van een ne wat betreft budget tuning

Terug
Naar boven