• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lichtshakelaar Astra H

Riket

Post weinig
Hallo ik heb een vraagje ik heb een nieuwe lichtschakelaar gekocht voor mijn astra H GTC maar nu lees ik dat je de oude eruit haalt doormiddel van de schakelaar op uit te zetten de knop in te drukken en naar rechts te draaien maar ik krijg dit op geen mogelijkheid voor elkaar er zit ook nog een sierlijst overheen moet die er eerst af of komt die met de schakelaar mee?

Wie o Wie helpt mij uit de brand?

je moet hem op stadslicht zetten dacht ik, die sierlijst wip je er met een kleine schroeven draaier vanaf als je de schakelaar eruit hebt.

je moet hem op stadslicht zetten dacht ik, die sierlijst wip je er met een kleine schroeven draaier vanaf als je de schakelaar eruit hebt.

Ook met de lichtschakelaar op de stadslicht stand en dan naar rechts of links draaien werkt ook niet.

heeft iemand nog suggesties?

beste

op een bepaalde stand kun je hem licht indrukken daarna moet je hem naar links of rechts draaien en dan komt de schakelaar en de lijst los

als je er met een schroevendraaier of zo tussen gaat zitten gaat alles kapot

succes

Ook met de lichtschakelaar op de stadslicht stand en dan naar rechts of links draaien werkt ook niet.

heeft iemand nog suggesties?

Ik kan de schakelaar op elke stand indrukken en draaien als ik de schakelaar indruk maar hij komt niet los

beste

op een bepaalde stand kun je hem licht indrukken daarna moet je hem naar links of rechts draaien en dan komt de schakelaar en de lijst los

als je er met een schroevendraaier of zo tussen gaat zitten gaat alles kapot

succes

als je hem ingedrukt hebt en je hebt naar rechts gedraait, hou je die knop met je ingedrukt en met de linker hand ga je aan de zijkant van de sierstrip een beetje lopen trekken, je voelt hem dan los komen.

Ik kan de schakelaar op elke stand indrukken en draaien als ik de schakelaar indruk maar hij komt niet los

als je hem ingedrukt hebt en je hebt naar rechts gedraait, hou je die knop met je ingedrukt en met de linker hand ga je aan de zijkant van de sierstrip een beetje lopen trekken, je voelt hem dan los komen.

kheb hem er net ff uit gehaald, op de uit staand, knop indrukken en ingedrukt houden, dan naar rechts draaien (je hebt hem nog steeds ingedrukt). als je hem naar rechts gedraaid hebt (ongeveer 1cm) en je blijft hem ingedrukt houden (met je rechter hand) ga je met je linker hand zachtjes aan de linkerzijde van de sierlijst trekken. dan komt hij los.

kheb hem er net ff uit gehaald, op de uit staand, knop indrukken en ingedrukt houden, dan naar rechts draaien (je hebt hem nog steeds ingedrukt). als je hem naar rechts gedraaid hebt (ongeveer 1cm) en je blijft hem ingedrukt houden (met je rechter hand) ga je met je linker hand zachtjes aan de linkerzijde van de sierlijst trekken. dan komt hij los.

Terug
Naar boven