• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lijkt wel een trekker bij koude start

Marcel28

Post weinig
Goede morgen!

Ut was weer eens flink koud vanmorgen.

Heb een klein filmpje gemaakt tijdens een koude start van onze opel Signum 3.0 V6 diesel.

Het lijkt wel een landbouw trekker, maar dit geluid wordt snel anders... als tie wat warmer is.

Gr

Marcel

De 1.9CDTI van mijn ouders klinkt ook walgelijk bij een koude start. Echter de Y & Z30DT staan er wel om bekend behoorlijk rauw te lopen stationair, zeker bij koude start.

Volgens mij klinkt dit niet 'verkeerd' ofzo:hmmz. Al kan ik me voorstellen dat het even wennen is na een benzinemotor.

De 1.9CDTI van mijn ouders klinkt ook walgelijk bij een koude start. Echter de Y & Z30DT staan er wel om bekend behoorlijk rauw te lopen stationair, zeker bij koude start.

Volgens mij klinkt dit niet 'verkeerd' ofzo:hmmz. Al kan ik me voorstellen dat het even wennen is na een benzinemotor.

tja het blijft opel..

Ik heb al heel wat jaren een opel diesel gehad.

Allemaal hadden ze dat. echter dit waren wel de 1.7 en 1.9 motoren van de kadet en astra. Dus geen zware motor als de jouwe.

Maar het blijft trouw draaien. beter als onze kia sorento die is terziele.

dus mij lijkt het redelijk normaal.

willem

tja het blijft opel..

Ik heb al heel wat jaren een opel diesel gehad.

Allemaal hadden ze dat. echter dit waren wel de 1.7 en 1.9 motoren van de kadet en astra. Dus geen zware motor als de jouwe.

Maar het blijft trouw draaien. beter als onze kia sorento die is terziele.

dus mij lijkt het redelijk normaal.

willem

Klinkt ook wel bruut idd. Nu het wat warmer wordt "tokkelt" m'n diesel ook een stuk minder

Willem:

Toch niet het bekenede grote probleem met de schakelbak he?

Gr

Marcel

Klinkt ook wel bruut idd. Nu het wat warmer wordt "tokkelt" m'n diesel ook een stuk minder

Willem:

Toch niet het bekenede grote probleem met de schakelbak he?

Gr

Marcel

Moet zeggen dan mn

Zafi B 2006 2.2/16v benzine

ook niet al te rustig start warm of koud

maar ben beginnende Opel rijder en ben niet bekend

met motorische geluiden van Opel

Moet zeggen dan mn

Zafi B 2006 2.2/16v benzine

ook niet al te rustig start warm of koud

maar ben beginnende Opel rijder en ben niet bekend

met motorische geluiden van Opel

Mijn Zafira A 2.0DTI kan er ook wat van koud. Ben de hele winter bang geweest dat de hele buurt wakker zou worden 's morgens :swear maar dat viel gelukkig mee :sleeping

Maar het schijnt erbij te horen, net als de traagheid trouwens. Ben verder wel super tevreden over deze Diesel (automaat) trouwens. Heb nog nooit een auto gehad die zo rustig is op de snelweg, dat moet ik dan ook wel weer zeggen.

Mijn Zafira A 2.0DTI kan er ook wat van koud. Ben de hele winter bang geweest dat de hele buurt wakker zou worden 's morgens :swear maar dat viel gelukkig mee :sleeping

Maar het schijnt erbij te horen, net als de traagheid trouwens. Ben verder wel super tevreden over deze Diesel (automaat) trouwens. Heb nog nooit een auto gehad die zo rustig is op de snelweg, dat moet ik dan ook wel weer zeggen.

Marcel,

Naar een V6 Diesel moet je ook niet luisteren als hij stationair draait. Ga liever luisteren vanaf zo'n 1500 toeren:wub

[youtube]jP206Ro7Nh4[/youtube]

Dat klinkt zóó lekker!:agent

Marcel,

Naar een V6 Diesel moet je ook niet luisteren als hij stationair draait. Ga liever luisteren vanaf zo'n 1500 toeren:wub

[youtube]jP206Ro7Nh4[/youtube]

Dat klinkt zóó lekker!:agent

Terug
Naar boven