• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Long Term Fuel Trim

rinus747

Post weinig
Mijn "Long Term Fuel Trim" staat al jaren op 7.8%. Het betreft een Zafira A uit 2002 met Z18XE motor.

Waar komt dat getal vandaan? Is dat iets dat al automatisch-regelend tot stand komt, of is het een invoer die er door de garage ooit in is gezet? (De Short Term Fuel Trim zie ik wijzigen als ik rijd, maar die Long Term Fuel Trim staat al jaren op dezelfde waarde.)

Hoe kan ik die waarde op nul zetten? (of aanpassen?).....Reset met mijn OBD kastje, en ook de accu er een nacht afhalen hebben geen effect. De wagen schijnt het niet te vergeten!

Is een waarde van +7.8% niet absurd hoog? Hoe zou het kunnen komen? (De wagen heeft het trouwens jarenlang met die waarde 7.8% uitstekend gedaan)

Terug
Naar boven