• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Los onderdeel gevonden

Hallo!

Ik heb een Opel Vectra van '98 en vandaag vond in onder de motorkap een losse buis van +- 30cm, langs één zijde open, korte bocht. en vermoedelijk dient deze gemonteerd te zijn ergens boven de koeling (?) Iemand een idee wat dit is en waarvoor het dient?

Gewoon de auto laten staan, kan van alles zijn en wie weet wat er gebeurd als je gaat rijden. king: king:

:jerry

Gewoon de auto laten staan, kan van alles zijn en wie weet wat er gebeurd als je gaat rijden. king: king:

:jerry

hey,

klinkt een bietje als de expansie buis voor je lucht aanzuiging naar je

luchtfilterhuis/bak...... ( as die buis van kunstof is iig )

gr johan

hey,

klinkt een bietje als de expansie buis voor je lucht aanzuiging naar je

luchtfilterhuis/bak...... ( as die buis van kunstof is iig )

gr johan

Ik krijg de foto momenteel niet geupload. Enfin, expansiebuis voor luchtfilter klinkt anders wel niet mis. We rijden vermoedelijk al even zonder dit onderdeel rond. Zou dit een probleem zijn? Grootste zorg is momenteel dat deze wagen vrijdag 950km dient af te leggen.

De buis is idd van kunstof.

Spijtig genoeg is door het loskomen van de buis de schroef van de airco beschadigd geraakt, waardoor die nu niet meer mooi draait... De technicus heeft de zekering van de schroef eruit gehaald, uit schrik dat de schroef van de airco vuur zou vatten (deze zou momenteel ergens blijven happeren).

Prioriteit is uitvissen wat het onderdeel doet of niet mag doen ;)

Ik krijg de foto momenteel niet geupload. Enfin, expansiebuis voor luchtfilter klinkt anders wel niet mis. We rijden vermoedelijk al even zonder dit onderdeel rond. Zou dit een probleem zijn? Grootste zorg is momenteel dat deze wagen vrijdag 950km dient af te leggen.

De buis is idd van kunstof.

Spijtig genoeg is door het loskomen van de buis de schroef van de airco beschadigd geraakt, waardoor die nu niet meer mooi draait... De technicus heeft de zekering van de schroef eruit gehaald, uit schrik dat de schroef van de airco vuur zou vatten (deze zou momenteel ergens blijven happeren).

Prioriteit is uitvissen wat het onderdeel doet of niet mag doen ;)

Van harte welkom op dit forum !!

Voor het plaatsen van foto's en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:

viewtopic.php?f=78&t=139209

Hiermee moet het lukken om je onderdeel te laten zien !!!

Hartelijke groet, Rik

Van harte welkom op dit forum !!

Voor het plaatsen van foto's en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:

viewtopic.php?f=78&t=139209

Hiermee moet het lukken om je onderdeel te laten zien !!!

Hartelijke groet, Rik

@JanVH wrote:let's give a try :)

dsc00831as.jpg

Terug
Naar boven