• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

los slangetje

martslaats

Post weinig
hoi luites

was gisteren de olie e.d na aan het checken toen zag ik dat er een slangetje van het inlaatspruitstuk los was

deze gaat naar een sensor(Ladedruckfühler op zijn duits)nu heb ik het slangetje er weer op geduwd maar merk geen verschil met vermogen e.d

het betreft een 2.5 td (bmw styer moter)bwjr 2000

het slangetje zit onder de aluminium inlaatcolector

nu is mijn vraag waar dient dit slangetje voor

m.v g mart

zoals ik het lees is dit naar de sensor voor de absolutedruk inlaat.

misschien dat een foto uitkomst bied.

Dat slangetje gaat naar de turbodruksensor (of zoiets).

Ik heb het er ooit ook af gehad op de 2.5 td en het verschil was immens zonder. Niet optrekken en pas 90km/u na een kilometer of twee.

hoi slurpy

haalde nog in 10 sec de honderd,moet wel zeggen dat die is gechipt

weet niet of dat er iets mee heeft te maken

volgens de geleerden de sensor voor de absolute druk inlaat,zoals je in het begin al aan gaf

maar wat de functie er van is weet ik nog niet,moet wel zeggen hij loopt nu wat rustiger stationair

trouwens de slang is los gegaan toen de gloeibougies zijn vernieuwd deze winter want daar moest toen de hele collecter los gehaald worden

hehe, ik weet het. Ik heb ooit bij het verwijderen van het slangetje ( aan sensorzijde ) het plastic topje afgebroken waar het slangetje over zit. :D

Geen aanrader.

Die sensor kost 110 euro. :o

Wie zal het zeggen. :hmmz

Het houd in ieder geval verband met de turbo. Meer weet ik er ook niet van.

Terug
Naar boven