• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Lucht inlaat slang LPG L-Jetronic

kywieman

Post weleens wat
Hallo,

Heeft iemand ervaring of een idee hoe ik het volgende probleem kan oplossen:

BILD0275.JPG

BILD0276.JPG

Er zit nu een slang op van een 3.0LE motor.

De originele slang had ik ingekort met als gevolg dat hij niet lucht dicht afsloot.

Vandaar een slang van een 3.0LE.

Maar zoals al te zien is op de foto's zit deze slang ook niet lekker.

Hoe kan ik dit oplossen???

Deze slang inkorten lijkt mij niet handig omdat de vorige slang het ook niet overleeft heet.

En ik denk dat ik de ribbels van de 3.0LE slang niet over het filterhuis heen krijg. Hiervoor zit te weinig ruimte tussen de ribbels.

Dank :wors

klopt ook geen hout van.

me pa heeft een commodore B station met c30ne en ook de gasstuk tussen lmm en filter(open luchtfilter).

rijd hij al zon beetje 8 jaar mee, en het rijd heerlijk op gas. :wors

klopt ook geen hout van.

me pa heeft een commodore B station met c30ne en ook de gasstuk tussen lmm en filter(open luchtfilter).

rijd hij al zon beetje 8 jaar mee, en het rijd heerlijk op gas. :wors

Hmm vreemd, de lucht wordt door de motor aangezogen dus zuigt die het door het gasstuk heen, raar verhaal over te weinig vacuum :hmmz

Hmm vreemd, de lucht wordt door de motor aangezogen dus zuigt die het door het gasstuk heen, raar verhaal over te weinig vacuum :hmmz

Verzet je luchtfilter bak,zoals ik heb gedaan de 30E slang past nu als gegoten...

Ik heb het mengstuk tussen luchtweger en filterbak zitten,en heb de steuntjes voor de bak er laterna ingelast omdat ik van carby naar injectie ben gegaan..

Ik heb het mengstuk ook tussen het luchtfilter en de lmm zitten. Tussen de lmm en de lucht slang zit een backfire klep.

Het luchtfilterhuis verplaatsen zou eventueel wel kunnen maar daar schiet ik weinig mee op.

Verzet je luchtfilter bak,zoals ik heb gedaan de 30E slang past nu als gegoten...

Ik heb het mengstuk tussen luchtweger en filterbak zitten,en heb de steuntjes voor de bak er laterna ingelast omdat ik van carby naar injectie ben gegaan..

Ik heb het mengstuk ook tussen het luchtfilter en de lmm zitten. Tussen de lmm en de lucht slang zit een backfire klep.

Het luchtfilterhuis verplaatsen zou eventueel wel kunnen maar daar schiet ik weinig mee op.

koop een open luchtfilter.

scheelt een hoop ruimte....

Dit wordt afgeraden door het LPG inbouw station waar ik loop.

Omdat een open luchtfilter te veel lucht doorlaat.

Hierdoor is er te weinig vacuüm om lpg aan te zuigen.

koop een open luchtfilter.

scheelt een hoop ruimte....

Dit wordt afgeraden door het LPG inbouw station waar ik loop.

Omdat een open luchtfilter te veel lucht doorlaat.

Hierdoor is er te weinig vacuüm om lpg aan te zuigen.

Terug
Naar boven