• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Luchtfilter..

Yannick20

Post weleens wat
Hallo,

Ik zie bij sommige tigra's dat ze nog een soort slang van voor bij de moterkap naar de luchtfilter gaat en die gaat dan voorin maar die heb ik niet.

Nu is mijn vraag is dat erg ? en waar kan ik die aanschaffen ??

Gr Yannick

MET dat buisje heb je denk ik koude lucht van buiten en

ZONDER eerder warme lucht wat niet beter is voor je motor..

MET dat buisje heb je denk ik koude lucht van buiten en

ZONDER eerder warme lucht wat niet beter is voor je motor..

waarschijnlijk bedoel je inderdaar het gene wat ter hoogte zit van het type plaatje ?

x14xe.jpg

Probeer zo'n buisje te vinden.

Ze zijn vooral van nut bij het wachten voor stoplichten en/of file rijden.

Zorgt voor koude(re) lucht (koude lucht = meer zuurstof = betere verbranding = bijvoorbeeld minder roet daarna weer minder slijtage etc)

Ik zou gewoon even op wat sloperijen kijken en anders vragen wat het kost bij de opel dealer. Let op dat er verschil zit tussen 1 van een Corsa en een Tigra king:

Minder mooie optie is er zelf 1tje maken ;)

Probeer zo'n buisje te vinden.

Ze zijn vooral van nut bij het wachten voor stoplichten en/of file rijden.

Zorgt voor koude(re) lucht (koude lucht = meer zuurstof = betere verbranding = bijvoorbeeld minder roet daarna weer minder slijtage etc)

Ik zou gewoon even op wat sloperijen kijken en anders vragen wat het kost bij de opel dealer. Let op dat er verschil zit tussen 1 van een Corsa en een Tigra king:

Minder mooie optie is er zelf 1tje maken ;)

@wim-v6 wrote:Tja, heb er een van een tigra op mijn Combo (Corsa, Past gewoon hoor, niks anders aan...)

Ik dacht dat er verschil zat in de slot platen!

Maar als dat niet zo is maakt het het een stuk makkelijker voor de topic starter :D king:

@wim-v6 wrote:Tja, heb er een van een tigra op mijn Combo (Corsa, Past gewoon hoor, niks anders aan...)

Ik dacht dat er verschil zat in de slot platen!

Maar als dat niet zo is maakt het het een stuk makkelijker voor de topic starter :D king:

Ik heb geen problemen met betrekking tot de montage van mijn slurf gehad in de combo.

heb er nu een slurf van een B Gsi / Tigra 1.6 op zitten, ziet er weer wat leuker uit.

Willem

Ik heb geen problemen met betrekking tot de montage van mijn slurf gehad in de combo.

heb er nu een slurf van een B Gsi / Tigra 1.6 op zitten, ziet er weer wat leuker uit.

Willem

Terug
Naar boven