• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Make A Day For A Child met een brandweer Opel Bliz.

Beste Opel fanaten,

zal mijzelf voorstellen;
Mijn naam is Quintus Hoveling, 46 jaar en vader van 2 prachtige kinderen.

Al enige jaren loop ik met de gedachte rond om iets positiefs te kunnen doen voor kinderen, waar ze profijt van hebben.
Ook kinder die minderbedeeld zijn of met een beperking zitten, en kinderen die langdurig ziek zijn Deze kinderen even een dagje iets anders aan hun hoofd geven, iets leuks, dan zorgen wij dat er een lach op hun gezicht gaat komen.
Dit wil ik gaan doen met een oldtimer brandweervoertuig een Opel Blitz uit 1969,

Waarom een oldtimer brandweer?
Om een ieder kind de indruk geven van een hulpverleningsvoertuig.
Graag wil ik het voertuig onder andere laten deelnemen aan bijvoorbeeld een “Truck-Run voor Kids”, Opel oldtimer optocht, meer kinderen een onvergetelijke dag meemaken.
Uiteraard kan het voertuig ook incidenteel ingezet worden met als doel, Op scholen bv. met sportdag of sinterklaas, een kinderfeestjes, polderbaan Schiphol.
Dit zijn maar een paar optie's die gerealiseerd kunnen worden.

Zoals je ziet, is de Blitz er inmiddels, daar zijn wij super blij mee. Ik zal zorgen dat de Blitz op en top eruit komt te zien. (Zie foto)

5mp7kpcag4bf79umonisqaft8j6y19qw.jpg

Ik ben samen met Ed Vendel bezig geweest, Ed is met de motor aan de slag gegaan en ik de olie aan het verversen van cardanas,versnelling en PTO. De update aan de motor was dat er 2 kleppen vast zaten en 1 los, Ed heeft dit verholpen en ook verzorgd dat de motor weer op tijd loopt, want dat deed hij niet. Een bedrijf genaamd E&E Autotechniek heeft de Blitz een warm hart toegedragen, en mij ontlast van de laswerkzaamheden, Alle rotte plekken zijn eruit gehaald ende Blitz voorzien van een strakke body.
Op de onze site kun je de werkzaamheden zien van dat bedrijf. Is hij al niet prachtig geworden. ?
Er is een nieuw vloer ingelegd en alles weer strak gemaakt .
Nu de banden nog ,en het remsysteem en even nakijken. Ook het stuur systeem moet nagekeken worden, hij dweilt namelijk op de weg.
Als dat allemaal gedaan is, dan kan de Blitz echt de Blitz zijn.

Met vriendelijke groet;
Quintus D Hoveling en mijn partner Patricia Herberigs.

Terug
Naar boven