• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Me eerste auto Vectra B 1997 :D

Gister me eerste auto gekocht een vectra b uit 1997 166k op de teller 1.8 16V :D

dsc02008e.jpg

dsc01998k.jpg

dsc02001ny.jpg

Moet nog even wachten want ik mag namelijk pas 27oktober afrijden :(

Het enigste wat er aan mankeert is dat het klokje dooie pixels heeft en niet goed af valt te stellen hij mist de helft ofzo, en een paar kleine roestplekjes ( op achterklep en bij wielkast).

welkom hier ,let er wel even op dat je bij de foto,s je nmr platen even zwart maakt,voor je eigen veiligheid,je zal zien dat bij andere pics ook

de platen zijn verduisterd,en uiteraard veel geluk bij het afrijden.

vgr tonsr.

wilkommen

nette wagen ja :) en die roest plekkies op de klep kunnen weinig kwaad die op de wielkast zijn wat minder maar ja valt vast nog wel mee ;)

veel plezier hier en hou hem heel :D

Bedankt voor de reacties al :D die roestplekjes ga ik wegwerken dat komt helemaal goed, en wat is de exacte reden voor het markeren van de nummerplaten?

origineel gepost door Oetloet

Bedankt voor de reacties al :D die roestplekjes ga ik wegwerken dat komt helemaal goed, en wat is de exacte reden voor het markeren van de nummerplaten?

weetk ook zo nie.. waarom ze dat doen, als ze hem willen weten mogen ze mn kenteken gerust weten hoor, je ziet hem toch ook alsk gewoon rond rijd?

Maar erg nette vectra :)! ben zelf niet zo dol op het hatchbak gebeuren maar toch een nette vectra, heb zelf ook een 1.8 maar dan uit '96 en zonder airco(Helaas), en heb ook roest op mn achterste wielkasten, maar ja moeten we mee leven he!! ben zelf van plan om het volgend jaar aan te pakken.

Gefeliciteerd met de aankoop van een

mooie vec, juiste kleur en ziet er goed uit.

Ja nog wel even het plasticje halen de 27ste

in ieder geval succes met het afrijden.

Leuk al die reacties van iedereen bedankt :D ik had nog wel een vraag is het lastig dat kleine schermpje met de tijd/datum/temperatuur te vervangen? en hoeveel kost zoiets nieuw/gebruikt?

Welkom Bart.

Mooie Vectra hoor.

Aircotje erin!!

Oja, over de X18XE hoef je je geen zorgen te maken, is een goed betrouwbare motor, welke ook wel zijn nukken heeft, maar blijft gaan....

kennis is hier zat aanwezig op het forum iig.

Heb je ook al eens op www.vectrateam.nl gekeken

Willem

Netjes hoor, mijn eerste wagen zag er niet zo netjes uit (was meer een roestbak, zeg maar). Wees er zuinig op en veel velige km's gewenst maar eerst je best doen de 27e.

mooie vectra, vooral die airco is erg handig :D

Betreft je dooie pixels: zal een andere 2de hands halen. Helemaal als het een boordcomputer is die ook het verbruik enzo laat zien, koste meende ik ergens in een topic gezien te hebben effe 450 euro nieuw :(

willem heb die jongen eens :P

gewoon op een sloperij een TID schermpje halen.

Ik was 25euri kwijt voor een MID (uitgebreide Boardcomputer) met garantie tot na inbouw en testen.

Jouw type scherm is meer te vinden.

Willem

@ Willem wat zijn zoal de grootste problemen aan deze motor ben wel nieuwsgierig nu :P

en wat betreft dat schermpie ga ik wel langs de sloop ja moet ook nog een nieuwe hoes voor de versnellingspook hebben die is behoorlijk versleten.

HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:

Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.

Demonteer gasklephuis:

- Luchtslang afnemen

- vacuum slangen afnemen

- stekker(s) afnemen

- gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken

- 4 moeren waar huis mee vastzit los maken

edit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij

opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen

=================================================

opboren van pijpje:

* max 1mm groter maken

- gasklephuis op zijn kop leggen

- van buiten naar binnen

foto van gasklephuis:

Carterontlgasklephuis.jpg

nadat de gasklep is opgeboord:

tankontluchitngsklep007.jpg

tankontluchitngsklep008.jpg

==================================================

EXTRA:

maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger

maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:

- Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien

- probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.

tankontluchitngsklep011.jpg

tankontluchitngsklep009.jpg

gasklep van bovenaf:

tankontluchitngsklep014.jpg

Willem

Bedankt willem als ik dat ooit van plan ben kijk hier even op terug :P en wat betreft die hoes bedankt voor de tip maar hier vlakbij zit een sloper dus daar ga ik gewoon even een kijkje nemen :)

Terug
Naar boven