• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

me tigra stottert.

De inlaat temp sensor of de kvs temp sensor?

Als is het de kvs temp sensor, als er vuil in de stekker zit heeft hij een hogere weerstand en denkt je ECU dat het kouder is ---> de ECU zorgt voor meer benzine inspuiten ---> auto uitlaatgassen stinken naar onverbrande benzine / onvolledige verbranding. Waar ruik je die lucht?

Nu eerst maar eens een eindje rijden en dan kijken of die stekker weer onder de olie zit. Want dan heb je dus een groter probleem.

Voor de benzinelucht zou je nog even de bougies kunnen bekijken, wellicht dattie niet helemaal lekker verbrandt.

@ risl ja hou het wel ff in de gaten. en zal wel even kijken met de bougies.

@ killahertz, heb geen flauw idee welke, deze zat tussen de distrubutie riem en luchtfilter in.

en die lucht ruik je binnen in de auto in het begin echt achterin en later ruik je het echt door de hele auto heen,

je wordt er misselijk van.

De inlaat temp sensor of de kvs temp sensor?

Als is het de kvs temp sensor, als er vuil in de stekker zit heeft hij een hogere weerstand en denkt je ECU dat het kouder is ---> de ECU zorgt voor meer benzine inspuiten ---> auto uitlaatgassen stinken naar onverbrande benzine / onvolledige verbranding. Waar ruik je die lucht?

Als het van achter naar voor komt, komt het dus niet vanuit de motorruimte naar het interieur. Wordt het ook erger bij bijv. achteruit rijden? En is het bijna weg als je een flinke vaart hebt?

Dan zou het kunnen zijn dat je achterklep niet helemaal lekker sluit. M'n ouders hadden dat met de vorige auto, een Vec-B. Daar waaiden de uitlaatgassen via de achterklep het interieur in.

@ risl ja hou het wel ff in de gaten. en zal wel even kijken met de bougies.

@ killahertz, heb geen flauw idee welke, deze zat tussen de distrubutie riem en luchtfilter in.

en die lucht ruik je binnen in de auto in het begin echt achterin en later ruik je het echt door de hele auto heen,

je wordt er misselijk van.

nou het is zo ik reed laatst met me ma en broertje naar een winkel en die zeiden ineens van wat stinkt het hier naar benzine maar ik rook niks later auto geparkeerd en we komen terug en stap in nou werd toen gewoon echt misselijk van de benzine lucht net alsof er benzine in gegooid was.

Als het van achter naar voor komt, komt het dus niet vanuit de motorruimte naar het interieur. Wordt het ook erger bij bijv. achteruit rijden? En is het bijna weg als je een flinke vaart hebt?

Dan zou het kunnen zijn dat je achterklep niet helemaal lekker sluit. M'n ouders hadden dat met de vorige auto, een Vec-B. Daar waaiden de uitlaatgassen via de achterklep het interieur in.

als je je zitje achter omhoog trekt zit links of recht de tank "dop"

misschien dat daar iets mee is..? anders zit bij de passagierskant

bij het achterwiel ook je benzinefilter..... offff je slang die van je tankdop

naar je tank loopt? zit ook achter in je auto....

is maar een tip he king:

nou het is zo ik reed laatst met me ma en broertje naar een winkel en die zeiden ineens van wat stinkt het hier naar benzine maar ik rook niks later auto geparkeerd en we komen terug en stap in nou werd toen gewoon echt misselijk van de benzine lucht net alsof er benzine in gegooid was.

als je je zitje achter omhoog trekt zit links of recht de tank "dop"

misschien dat daar iets mee is..? anders zit bij de passagierskant

bij het achterwiel ook je benzinefilter..... offff je slang die van je tankdop

naar je tank loopt? zit ook achter in je auto....

is maar een tip he king:

Terug
Naar boven