• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Meriva 1.6 Z16SE Electronic Throttle Control: Reduced Power

Met de Opcom uitgelezen, geen foutcodes maar in de livedata staat het veldje

ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control) op Reduced Power.

Echter: Ik merk geen verschil in het rijden, auto is gewoon vlot, wel heb ik nog steeds het gestotter tussen 2000-3000 toeren (welke ook pas na ongeveer 1 minuut begint).

Toerental idle is perfect rond de 600 en stabiel.

Ik ga morgen langs de garage voor wat onderstel rubbers vervangen en wil eigenlijk dit probleem ook opgelost hebben. Het is een bevriende garage dus kan er leker mijn eigen gang gaan. Maar nou weet ik niet wat ik met deze melding aan moet.

Wat ik zoiezo ga doen: Gasklephuis eraf halen en goed schoonmaken inclusief opboren van de veelbesproken ventilatiegaatje. EGR klep is al afgedicht met dichte pakking en er zit een nieuwe EGR op van fsrs. Zijn er nog andere dingen die ik kan controleren? Overige waardes in de liveview van de opcom zien er allemaal goed uit, b.v geen temp sensor die rare waardes geeft, of rare toerentallen. Ik zie maximaal 2 misfires zo nu en dan, dat is volgens mij ook geen probleem. Oja, wat ik wel eens heb gemerkt is dat de auto heel af en toe moeilijk wilt starten, lijkt vaker voor te komen met een tankinhoud van minder dan de helft, echter had ik het laatst ook met een bijna volle tank, dit kan echter ook een compleet ander dingetje zijn.

Terug
Naar boven