• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Met dit weer ,Airco aan of uit

ahrend

Post vaak
Wat is met dit soort weer het beste; rijden met je airco aan of uit.

Ik heb wel eens gehoord dat het beter is als je aircopomp altijd blijft meedraaien ,maar ??:hmmz

Schijnt goed te zijn voor de "smering van die pomp"??

Niet zo goed voor je portemonee denk ik, wat gebruik betreft

tenminste.

Schijnt goed te zijn voor de "smering van die pomp"??

Niet zo goed voor je portemonee denk ik, wat gebruik betreft

tenminste.

C1/C2 airco slaat idd pas aan bij temp boven de 6 graden. Staat in de handleiding. Toch is altijd aan het best voor het systeem idd ivm smering. Is altijd nog goedkoper dan een nieuw onderdeel:afro

Safe driving Jurgen

C1/C2 airco slaat idd pas aan bij temp boven de 6 graden. Staat in de handleiding. Toch is altijd aan het best voor het systeem idd ivm smering. Is altijd nog goedkoper dan een nieuw onderdeel:afro

Safe driving Jurgen

Airco doet het niet onder de 6C om het systeem te beschermen.

Gebruik je de airco bij te lage temperaturen dan loop je ook de kans de pomp te beschadigen doordat de vloeistof te dik is.

Voor de smering van de pomp hoeft je airco echt niet continu aan te staan. Een keer per 2 weken aanzetten tijdens een lang ritje als de motor op temperatuur is voldoende.

Airco doet het niet onder de 6C om het systeem te beschermen.

Gebruik je de airco bij te lage temperaturen dan loop je ook de kans de pomp te beschadigen doordat de vloeistof te dik is.

Voor de smering van de pomp hoeft je airco echt niet continu aan te staan. Een keer per 2 weken aanzetten tijdens een lang ritje als de motor op temperatuur is voldoende.

hUMM Vreemd,

Als mijn auto op temperatuur is ( motor en binnen ruimte ) slaat de airco toch aan om de voorruit te ontwasemen.

Maar als ik de auto koud start, slaat de airco idd niet aan.

Gr

Marcel

hUMM Vreemd,

Als mijn auto op temperatuur is ( motor en binnen ruimte ) slaat de airco toch aan om de voorruit te ontwasemen.

Maar als ik de auto koud start, slaat de airco idd niet aan.

Gr

Marcel

Op deze temperaturen laat ik hem wel op Eco staan, want hij werkt (voor zover ik weet) niet onder 6graden. Maar van zodra het weer 6graden is, zet ik de Airco terug aan. Volgens mij niet alleen beter voor de smering en pomp, maar ook voor gebruiksgemakt (minder aangeslagen ruiten)

Op deze temperaturen laat ik hem wel op Eco staan, want hij werkt (voor zover ik weet) niet onder 6graden. Maar van zodra het weer 6graden is, zet ik de Airco terug aan. Volgens mij niet alleen beter voor de smering en pomp, maar ook voor gebruiksgemakt (minder aangeslagen ruiten)

Airco slaat bij mij gewoon aan direct bij het starten, echter als ik hem overschakel naar koud dan springt hij direct uit.

Hier tevens een link naar de bovag website over het gebruik van de airco in de winter:

Terug
Naar boven