• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Microfoon aansluiten op Pioneer P800BT ( Carkit )

Ik heb vandaag de radio en de microfoon voor de handsfree met veel moeite uit me oude auto gehaald. De radio ging er met veel moeite in wegens gebrek aan ruimte voor de kabels maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan.

Op de radio wil ik de microfoon aan sluiten om weer handsfree te kunnen bellen, de microfoon wil ik het liefst op de verlichting hebben boven tegen het dak aan.

Nu kom ik er alleen niet uit hoe ik de kabel van de microfoon het best bij de radio kan krijgen.

heeft iemand een idee en een duidelijke uitleg hoe ik dit het best kan installeren?

Je haalt je zonnekleppen er af en zo kan je je plafond er een beetje uit halen.

Daar stop je je dus je kabeltje tussen.

Dan haal je die A stijl er af en doe je dat kabeltje er verder achter.

Dan kom je uit bij je zekerings kastje en leg je hem onder je stuur door en ben je bij je radio aan beland.

Terug
Naar boven