Het Cruise Control projectje is op een paar kleine dingetjes na helemaal klaar. En dan beginnen de handen toch weer te jeuken
.
Nu kwam ik het volgende tegen:
MID van een Astra G in een Corsa B inbouwen. Dit is door verschillende duitsers al uitgevoerd, ben er op het forum een iemand tegen gekomen die had het met een Astra F MID(Multi Info Display) gedaan.
Ben zelfs al een mooie handleiding tegen gekomen geschikt voor MID van Astra F & G:
Einbau des Astra Bordcomputers V2.4
Mijn duits is redelijk, maar begrijp er niet alles van.
Ik begrijp uit verschillende ervaringen, dat je het beste een Astra G MID kan gebruiken i.c.m. een carphonekuppel(afdekkap voor de MID), dit past vrij eenvoudig op de bestaande plek van de TID.
De benodigdheden zijn als ik het goed begrijp:
- Astra G MID boordcomputer
- Ruitenwisserhendel met MID knoppen(in mijn geval ook eentje met regelbare interval voor ruitenwisser)
- 32 polige stekker, maar moet ik hiervoor mijn oude stekker van de TID verwijderen? Dacht zelf meer aan een verloopstekker.
- In het PDF bestand lees ik over Glühlampensteuergerät(verlichtingscomputer), dit is toch niet nodig?
De volgende functies zou ik graag werkend willen hebben:
- Tijd - Datum of radio gegevens - Buitentemperatuur met vorst waarschuwing ( al standaard bij TID)
- Uitgebreide Rit (Trip) Computer
- Momentaan verbruik
- Gemiddeld verbruik
- Gemiddelde (rit)snelheid
- Tijds duur van de rit (stopwatch)
- Afgelegde kilometers
- Nog af te leggen kilometers op tankinhoud (Rijkwijdte)
Dus niet de check control functies(zoals oliepeil, ruitenwisserpeil etc.)
Nu is mijn vraag, zijn er al mensen die dit al vaker hebben gedaan?
En simpel gezegd, welke kabels moet ik dan aansluiten?
Welke obstakels kwam je tegen bij inbouwen?
Programmeren van de MID kan dat ook met de OPCOM?
Dan moet de MID neem ik aan wel eerst ingebouwd zijn i.v.m. programmeren via de 16 pin OBD stekker?
Dit topic is, net als bij de Cruisecontrol inbouw, de bedoeling om eerst te inventariseren wat er nodig is en welke obstakels ik tegen aan loop. Alle ervaringen/meningen zijn welkom! :thumb
Nu kwam ik het volgende tegen:
MID van een Astra G in een Corsa B inbouwen. Dit is door verschillende duitsers al uitgevoerd, ben er op het forum een iemand tegen gekomen die had het met een Astra F MID(Multi Info Display) gedaan.
Ben zelfs al een mooie handleiding tegen gekomen geschikt voor MID van Astra F & G:
Einbau des Astra Bordcomputers V2.4
Mijn duits is redelijk, maar begrijp er niet alles van.
Ik begrijp uit verschillende ervaringen, dat je het beste een Astra G MID kan gebruiken i.c.m. een carphonekuppel(afdekkap voor de MID), dit past vrij eenvoudig op de bestaande plek van de TID.
De benodigdheden zijn als ik het goed begrijp:
- Astra G MID boordcomputer
- Ruitenwisserhendel met MID knoppen(in mijn geval ook eentje met regelbare interval voor ruitenwisser)
- 32 polige stekker, maar moet ik hiervoor mijn oude stekker van de TID verwijderen? Dacht zelf meer aan een verloopstekker.
- In het PDF bestand lees ik over Glühlampensteuergerät(verlichtingscomputer), dit is toch niet nodig?
De volgende functies zou ik graag werkend willen hebben:
- Tijd - Datum of radio gegevens - Buitentemperatuur met vorst waarschuwing ( al standaard bij TID)
- Uitgebreide Rit (Trip) Computer
- Momentaan verbruik
- Gemiddeld verbruik
- Gemiddelde (rit)snelheid
- Tijds duur van de rit (stopwatch)
- Afgelegde kilometers
- Nog af te leggen kilometers op tankinhoud (Rijkwijdte)
Dus niet de check control functies(zoals oliepeil, ruitenwisserpeil etc.)
Nu is mijn vraag, zijn er al mensen die dit al vaker hebben gedaan?
En simpel gezegd, welke kabels moet ik dan aansluiten?
Welke obstakels kwam je tegen bij inbouwen?
Programmeren van de MID kan dat ook met de OPCOM?
Dan moet de MID neem ik aan wel eerst ingebouwd zijn i.v.m. programmeren via de 16 pin OBD stekker?
Dit topic is, net als bij de Cruisecontrol inbouw, de bedoeling om eerst te inventariseren wat er nodig is en welke obstakels ik tegen aan loop. Alle ervaringen/meningen zijn welkom! :thumb