• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Astra G en plannen

Goedenmiddag iedereen,

Ik ben Michiel en ik woon in Schiedam. Sinds augustus 2012 mag ik me de trotse eigenaar noemen van een Opel Astra G 3drs Club X1.6SZR. :thumb

Huidige KM stand: 205xxx

Staat: wat kleine lakschade rondom en wat kleine bekende probleempjes zoals bijvoorbeeld gebarsten raamrubbers.

na7e5upu.jpg

9ave4ysu.jpg

egedezu9.jpg

dyhy9ebe.jpg

Zoals jullie kunnen zien is alles standaard zoals hij destijds de fabriek is uit komen rollen.

Planning onderhoud:

- Grote beurt. DONE

- Complete airco service. DONE

- Nieuwe zomerbanden. DONE

- Vervangen distributieriem.

- Nieuwe remschijven en blokken.

- Klapmechanisme bijrijdersstoel repareren.

- Interieur stoomreinigen + ozon behandeling

Wensen:

- LM Opel velgen. DONE

- Depo projector koplampen.

- Xenon.

- Mistlampen plaatsen.

- Nieuwe voor- en achterbumper.

- Zwarte kentekenhouders zonder tekst.

- Luxe kentekenplaten.

- Luchthuismodificatie.

- Nieuwe pook en handremhoes. DONE

- Nieuwe pedaalrubbers. DONE

- Nieuwe automatten. DONE

- Witte tellerplaat met rode naalden. DONE

- Chromen tellerringen. DONE

- Chromen ringen kachel. DONE

- Chromen deurhendels.

- Kofferbakmat kopen.

- Insignia nevel sproeiers. DONE

- Nieuwe tankklep. DONE

- Opel instaplijsten. DONE

- Nieuw glaasje kentekenverlichting. DONE

- Nieuwe grill. DONE

- Verwijderen teksten achterkant. DONE

- Afdek kapje ruitenwisser. DONE

- Plaatsen winddeflectors. DONE

- Opel decals op zijspiegels. DONE

- Oranje zijknipperlichten -> wit. DONE

- Plaatsen Lifehammer. DONE

- Vervangen achterlichten. DONE

- Vervangen behuizing sleutels. DONE

En waarschijnlijk nog een hoop andere dingen maar deze zal ik ter zijner tijd toevoegen aan bovenstaande lijst.

Nu een paar vragen waar ik mee zit. :hmmz

Vraag 1: Zoals jullie op foto 3 kunnen zien heb ik op de achterkant de tekst Astra al verwijderd alleen zit ik nog met de lijmresten. Hier al een hoop over gelezen maar spiritus helpt in mijn geval echt niet, enige resultaat is dat de lak wat lichter is geworden. :(

Hoe krijg ik dit nu echt goed weg? Het huidige resultaat weerhoud mij ervan om de rest ook te verwijderen namelijk.

@HarrieAstra wrote:

Antwoord: probeer eens met lampenolie (dat blauwe spul weet je wel). Daarmee zijn lijmresten goed te verwijderen!

Vraag 2: op dit moment heb ik de volgende achterlichten op het oog:

m_550-1401-34-02.jpg

Nu mis ik hier oranje namelijk de knipperlichten of licht dat aan mij? :hmmz

Moet ik oranje lampjes kopen als ik deze lampen ga plaatsen of zitten er standaard al oranje lampjes in achter?

@HarrieAstra wrote:

Antwoord: je hebt auto's met een oranje reflector, maar de wat nieuwere auto's hebben een witte reflector voor een wat luxueuzere uitstraling. Dit wil jij nu ook gaan creëren en dat kan prima. Je moet in het grijze/witte gedeelte van de lamp inderdaad een oranje lampje steken. Echter ziet er dat natuurlijk niet uit.

Daarom kun je kiezen voor een 'silver bulb' lampje. Dit is gewoon een oranje knipperlichtlampje maar er zit een zilver laagje overheen dat je het oranje van de lamp niet ziet. Natuurlijk straalt hij wel oranje licht uit zodra je je knipperlicht gebruikt!

Vraag 3: Hoe zwarten sier/stootlijsten zwart houden?

Ik heb deze nu met Bumper Black van de Action behandeld, hoe krijg ik deze echt blijvend zwart? Kan ik hier nu blanke lak over spuiten of is dit geen slim plan? :hmmz

@HarrieAstra wrote:

Antwoord: Even gelijk een opmerking: bumperzwart op je kunststof delen en daarna blanke lak er overheen spuiten; no-go. Dat werkt niet samen iets 'vettigs' (bumperzwart) en dat vervolgens te bespuiten met (acryl) lak.

Wat goed tegen zwarte (doffe) kunststof delen van je auto is gekookte lijnzaadolie. Insmeren, in laten werken en afnemen. Daarna hoef je dit niet meer te doen, blijft mooi zwart (althans bij ons thuis wel).

Bedankt voor het lezen, updates zullen hopelijk snel volgen!

Edit: Ik heb de openingspost hier en daar aangepast en de verschillende antwoorden onder de vragen gezet voor als mensen hier benieuwd naar zijn.

I

Terug
Naar boven