• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijn corsa 1.2 16v 2002

heb pas een corsa c gekocht uit 2002

heb hem gekocht met wat motorschade voor een leuk prijsje :)

ga de auto eerst rijdend maken en dan rustig een nieuw blok opbouwen

dat word een z20let blok

en dan tegen die tijd alles ombouwen

ook wil ik nog mooie velgen eronder en nog wat andere kleine aanpassingen

zo staat de auto er op het moment bij :P

Foto-G3DPO4R4.jpg

Foto-LI7BWICM.jpg

zal jullie hier op de hoogte houden van de vorderingen

Grootste plannen.

waarom kies je een corsa eigenlijk? Vermogen krijg je tocj niet op de weg. Met een vectra zal het al beter gaan.

Ben benieuwd.

zelf auto monteur?

heb wel ff een vraagje. Ik heb een x12xe corsa b. Ook ketting moter. Nu tikt daar de spanner wel eens van.

hoe is die te vervangen? Ben er achter gekomen dat maar weinig garages en mensen hier daa weten.

ik ben zelf geen auto monteur

ben fietsmaker/scooter monteur

maar een auto maken kan ik ook wel :) het tikken van de tekking weet ik niet precies

maar heb mij laten vertellen dat er rek in de ketting kan komen waardoor hij een beetje geluid kan gaan maken

Mooi project, houd er rekening mee dat je je auto moet laten omkeuren dat ook de nodige centen gaat kosten. En de kabelboom van een let of leh in een C is denk ik meer werk dan het bouwen van de motor.

ja zoiets had ik al gehoord ja .....ja dat moet allemaal wel goed komen maar eerst ga ik een blok proberen op de kop te tikken en dan

rustig aan helemaal opnieuw opbouwen

ook heb ik net een set besteld om de distributie ketting aftestellen en te monteren

denk dat het nu een stuk makkelijker zal worden :)

Grotefoto-JKO4DNBQ.jpg

Terug
Naar boven