• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn eerste Opel,

Vandaag een Opel Astra G Caravan X1.6XEL automaat. 1998 gekocht.

Rijdt prima tot nu toe, aan 1 zijde roest bij een wielkast achterwiel.

Verder eigenlijk geen roestplekken, dorpels deuren achterklep, rond benzinetank.ed.

Dacht dat ik alles nagekeken had of het wel of niet werkt, en tot nu toe werkte alles wat ik getest had.

Echter, nu lijkt het slot van de achterklep van buitenaf niet te werken, kan dus de sleutel niet draaien, dus kan niet openen van buitenaf.

Zit 1 hele nieuwe sleutel bij , op kenteken bij Opel besteld en ingeleerd, die dus ook niet werkt op achterklep.

De CV werkt wel echter afstandbediening beetje wel/niet, vindt ik niet echt heel erg, want met sleutel in de deur werkt de CV prima.

Denk dus dat slot achterklep vervangen/cq binnenwerk stuk is, kan zo'n slot op sleutelnummer besteld worden of omgebouwd worden?

Moet men dan bij Opel zijn of kan een goede sleutelboer dit ook doen?

En laatste vraag, welk merk, type roestvreter kunnen jullie aanraden ?

Bij voorbaat dank.

Terug
Naar boven