• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Insignia-Showroom-Ervaringen-Bezigheden

Henkieo

Post weinig
Van een ander forum was ik gewend aan het hebben van een eigen showroompagina, waar je kon vertellen wat je ervaringen zijn met je wagen en zo af en toe na het wassen of na wat veranderingen foto's kon plaatsen. Ik mis dat een beetje en dacht, laat ik dat hier ook eens doen. Voel je vrij om kritiek te geven, positieve feedback mag natuurlijk ook.

Wat ik als eerste wilde doen is het aanschaffen van winterwielen. De standaard Opel setjes konden me niet bekoren en vond ik ook stevig aan de prijs.

Dus na wat zoeken en passen en meten is vandaag eindelijk alles afgeleverd:

23136488702_46c77f6920_z.jpg

23162034241_f0073188bf_z.jpg

23162033221_1b9cceeb79_z.jpg

22830291000_fbd556e927_z.jpg

Het verschil in prijs tussen 18 en 19 inch velgen is 50 euries. De 19 inch banden waren 48 euro duurder per stuk en hadden een lange levertijd.

Was vergeten dat ik bandenspannings-sensoren nodig had, dus dat kwam op 400 euries meer. Ach ja, geld moet rollen ...

Heb gekozen voor Nokian winterbanden omdat ik van reviews en collegas goede verhalen hoor, en het zijn een van de weinige banden die redelijk rekening houden met het brandstofverbruik.

Het is nu nog een kwestie van monteren en balanceren en dan kunnen ze er hopenlijk volgende week nog onder :thumb

Omdat ik nergens kan vinden hoe verschillende velgen nou precies gaan staan onder een Insignia heb ik vele velgen in een plaatje gefotoshopt en zo mijn keus gemaakt.

Als het goed is zal dit het resultaat zijn:

23129215676_bf2e6e1654_z.jpg

:thumb

Terug
Naar boven