• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Opel Astra G Project

Hallo, forummers!

Ik ben zo nu en dan al even actief op het forum, maar aangezien het mij leuk lijkt om een projectje te starten en hier te delen zal ik mij alsnog even voorstellen. Mijn naam is Dylan en ik ben inmiddels eigenaar van mijn derde Opel Astra G (Njoy) 1.6 8V uit 2003 met slechts 70k op de teller. Mijn eerste Astra was een 1.6 16V Club uit '98 met precies 2 ton gelopen, die naar het buitenland is gegaan na een koppakkings/olieverbruik probleem. De 2de Astra die ik momenteel ook nog in bezit heb, is een Sport Edition 1.8 16V met 170k uit 2001.

De bedoeling is een aantal onderdelen van de Sport over te zetten op de nieuwe iets efficiëntere Opel, om vervolgens weer standaard onderdelen terug te zetten zodat de Sport deuglijk kan worden verkocht, vervolgens heb ik een aantal leuke ideeën die ik wil toepassen en ben ik erg benieuwd naar meningen en eventueel andere ideeën van anderen. De bedoeling is de Opel zo origineel maar wel uniek mogelijk te houden.

Wat ik wil overzetten van de Sport Edition:
- Lederen sportstuur met knoppen.
- Instaplijsten.
- Irmscher middenconsoledelen.
- Irmscher pook en handremknop.
- Rode tellernaaldjes (als dit mogelijk is zonder het te beschadigen)
- Sportgrille.
- Bluetooth CD speler

Wat voor ideeën ik vervolgens wil uitvoeren:
- Zomervelgen monteren (16" Corsa D velgen die ik nog heb liggen van de eerste Astra)
- Njoy velgen rijklaar maken als winterset.
- Eventueel Spoiler opzetten.
- Instapverlichting inbouwen.
- Draadloos oplaadstation inbouwen (In bakje onder de kachelknoppen)
- Versterker met nieuwe speakerset, waaronder op de hoedeplank.
- Koplampen Njoy polijsten.
- Uitlaatsierstuk monteren.
- Nieuwe pook en handremhoes.
- Deurpinnen styling
- Interrieur console delen spuiten en/of wrappen
- LED console verlichting installeren (Standaard gaat vaak kapot)
- Mid Display vervangen voor het alternatief van Veramon.
- Mistlampen voorkant inbouwen.
- CD Speler met navigatie installeren (Kijken naar oplossing zodat scherm dan niet voor luchtroosters hangt.
- Bedieningsmodule monteren voor stuurknoppen (Afhankelijk van type cd speler)
- Kentekenbord en plaat met opgelegde letters.

Dit is wat ik tot zover heb bedacht en wil uitvoeren, dit kan natuurlijk nog veranderen en uitgebreider worden. Verder heeft de auto een paar kleine puntjes waar ik aan wil werken, waaronder lichte gebruikssporen wat je helaas altijd hebt bij een auto van deze leeftijd. Dus dit wil ik er proberen uit te polijsten en waxen. Linksvoor zit de bumper net niet helemaal lekker op zijn plek, en zag ik deze ooit herspoten is op dat plekje, dit wil ik oplossen waarneer ik ook de mistlampen ga inbouwen. Als laatste aan de rechterzijde hangt de skirt een klein beetje los en staat het stuur een klein tikje naar rechts, waardoor ik aanneem de auto eens een stoepje heeft gepakt, dus ga ik hem uitlijnen. Verder is het nog een heel mooi bakje waaraan je echt kunt zien deze weining op de weg is geweest.

o2ljastvg29bec9mz1d6n67k52bc1jxg.jpg

Astra Njoy bij de aankoop

newfe3qumj8faoeg6mvbh04xuiu2wwc9.jpg
o1uvv9nwhn0eyihxyv00vwv7vj984blj.jpg

Thuis aangekomen.

jt4bstt5meha838779aost3jbafk2tab.jpg

Sport Edition waar ik parts van ga gebruiken.

Ik had al een klein begin gemaakt toen ik besloten had het te gaan delen, ik zal updaten met foto's en vanaf nu verder aan de slag gaan! :yahoo:

Terug
Naar boven