• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mijn Rekord heeft wat vragen

Heey, bij deze

Mijn opel Rekord D uit 1976

1900 4bak, gekocht met revisie blok uit de opel fabriek:P en gas

3490.jpg

Voorkant

3491.jpg

Achterkant

3492.jpg

Met de ander velgen die ik erbij heb

1. Hij loopt heel goed op benzine, trekt als een beest:P, maar op gas wil hij niet, als je rustig rijd valt hij dood boven de 100/110 en hoger in zijn toeren in alle versnellingen. Als je hem flat-out doortrapt valt hij minder snel dood.

2. De zijschermen zijn prut en daar heb ik andere voor, alleen een voorscherm kan ik niet vinden, deze moet echt vervangen worden want deze is erg dun, hoe kom ik hieraan??

3. Als ik me gaspedaal ver intrap gaan me ruitenwissers aan en als hij eenmaal trekt gaan de sproeiers ook mee sproeien... waar begin ik met zoeken?? onder de motorkap maakt het niet uit waar ik aan rammel

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen

Eerst en vooral, mooie wagen!:o

Wat betreft het slecht lopen op gas, de wagen zal te weinig gas krijgen. Normaal zit er op je verdamper of op de slang van je verdamper naar het mengstuk een regelschroef. Draai deze beetje bij beetje (per 1/4 toer een beetje open) en dan zou hij op gas beter moeten lopen.

Voor je voorscherm kan je het beste Ebay duitsland in de gaten houden

Voor het punt over je ruitenwissers die gaan bij het intrappen van je gaspedaal kan ik maar 1 ding zeggen; RAAR

Het gaspedaal werkt mechanisch dus daar is niets elektrisch bij betrokken. het enige wat zou kunnen is dat de kabelboom onder je dashboard ergens in aanraking komt met het stangenstelsel van het gaspedaal

Terug
Naar boven