Nadat ik mijn Astra SW X18XE1 met een ruimte 320.000km op de export naar Litouwen had gezet ben ik overgestapt op een Ibiza 1.9TDI. Prima bakkie maar ik mistte al heel snel de ruimte van een SW. Ik heb er met dit beestje in 3 jaar ruim 100.000 km doorheen gejaagd naar de 322.000. Een diesel is inmiddels overbodig omdat ik stukken minder rij. Ik was niet direct op zoek, maar na de zoveelste kleine reparatie aan de Ibiza liep ik tegen mijn huidige Astra op. Eigenlijk alles wat ik wilde en binnen budget. Goed, hij is gebruikt en 10 jaar oud, maar ik wilde geen fortuin aan een gebruiksauto uitgeven. Na een rondje poetsen is die weer knap!
Merk: Opel
Model: Astra (welke uitvoering... ehm geen idee)
Motor: Z16XEP
Kleur: 1RU Pannacotta metallic
Trim: XXVM
Bouwjaar: 2006
KM: 203K
Wat betreft de uitvoering.. er zit van alles op en aan, maar ook weer niet. Via carbase werd ik niet heel veel wijzer en ook de boekjes geven weinig aan. Opvallende opties zijn het automatische licht, regensensor en navi CD70.
plaatjes:
Ik heb uitgebreid proefgereden en de hele auto praktisch binnenste buiten gekeerd. Beurtje laten uitvoeren en een frisse APK erop. Helaas kreeg ik nadat ik de auto had opgehaald een brandend motormanagement lampje. Uitlezen gaf een storing aan de bobine aan. Dit bleef een paar uur uit en na wat stotteren brandde hij weer. Uitlezen geeft de volgende storingen aan:
ECU 30000
ECU 30100
ECU 30200
ECU 30300
ECU 30400
ECU 31400
Ik rij morgen eerst even naar de garage waar die in onderhoud was om te vragen of ze in het verleden iets aan de auto hebben gedaan (bobine e.d.). Ik merkte een nieuwe labdasensor op en een extra massa. Verder varieert het toerental een beetje en stottert hij af en toe een klein beetje.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee, maar ik baal een beetje dat ik nu al heibel heb. Verder kijk ik wel hoeveel fraaier ik hem wil maken, eerst maar eens rijden!
Merk: Opel
Model: Astra (welke uitvoering... ehm geen idee)
Motor: Z16XEP
Kleur: 1RU Pannacotta metallic
Trim: XXVM
Bouwjaar: 2006
KM: 203K
Wat betreft de uitvoering.. er zit van alles op en aan, maar ook weer niet. Via carbase werd ik niet heel veel wijzer en ook de boekjes geven weinig aan. Opvallende opties zijn het automatische licht, regensensor en navi CD70.
plaatjes:
Ik heb uitgebreid proefgereden en de hele auto praktisch binnenste buiten gekeerd. Beurtje laten uitvoeren en een frisse APK erop. Helaas kreeg ik nadat ik de auto had opgehaald een brandend motormanagement lampje. Uitlezen gaf een storing aan de bobine aan. Dit bleef een paar uur uit en na wat stotteren brandde hij weer. Uitlezen geeft de volgende storingen aan:
ECU 30000
ECU 30100
ECU 30200
ECU 30300
ECU 30400
ECU 31400
Ik rij morgen eerst even naar de garage waar die in onderhoud was om te vragen of ze in het verleden iets aan de auto hebben gedaan (bobine e.d.). Ik merkte een nieuwe labdasensor op en een extra massa. Verder varieert het toerental een beetje en stottert hij af en toe een klein beetje.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee, maar ik baal een beetje dat ik nu al heibel heb. Verder kijk ik wel hoeveel fraaier ik hem wil maken, eerst maar eens rijden!