• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mijne c20ne wilt niet starten hij krijgt naft en onsteking

hij ik heb een opel astra gsi met c20ne motor mer c20xe zuigers en 18e celinderkop en nokkenas

maar ik krijg hen niet aan de praat hij krijgt onsteking en naft en de injectoren spuiten een fijne straal van 1 meter ongeveer als ik er remreiniger in de inlaat spuit start die wel

dan krijgt ie toch geen benzine,

wanneer die op remmenreiniger wel loopt dan blijven je injectoren echt dicht staan of je brandstofpomp is niet geactiveerd.

Werkt je brandstof/ontstekings relais wel naar behoren?

Heb je nog wat gewijzigd aan de kabelboom?

Maar hij loopt alleen op remmenreiniger zeg je.

Dus vonk is er.

Een straal van 1 meter zegt me nix. Is er wel voldoende druk om ook het volume aan te kunnen. En heb je genoeg opbrengst van de injectoren.

Massa kabels allemaal gecontroleerd??

Heb je nog een andere ecu liggen?

Tja als de motor loopt krijg je iig een uitdaging.

Althans als de 1.8 kop net als de 2.0 kop ook een deel van de verbrandingskamer dicht heeft zitten.

Werkt namelijk niet een klepinkeping en die halve maan in de kop.

wil niet lullig doen maar die zuigers gaan stuk

ze gaan scheuren op de klep inkepingen voor de 16v.

welke gasklep schakelaar heb je gebruikt

het is wel een beetje een frankenstein motor

Krijgt die dan niet gewoon veel te veel benzine? Want als die echt loopt op remreiniger heb je echt een brandstofprobleem.

Of op het verkeerde tijdstip benzine?

Zuigers gaan wel degelijk scheuren. Niet omdat hij wat zou raken maar omdat de klepinkeping van een 16v zuiger precies in de halve maan terecht komt van de kop.

Waardoor je een erg vreemde ontbranding krijgt.

Dit is alleen op te lossen door de zuigers af te draaien of de verbrandingskamers aan te passen.

Ik heb ervaring met het scheuren vsn de zuigers.

Freek heeft de kop bewerkt en bij zijn motor gaat het goed.

Wat heb je allemaal aangepast aan de kabelboom. Je hebt echt ergens wat raars. Welke spanning meet je op de aansluitingen van de injectoren. Heb ook laatst een raar probleem gehad hiermee.

Te weinig spanning en dus niet lopen.

Wel op remmenreiniger.

ik heb de astra zonder motor gekocht en had toen vele onderdelen van c2one en xe en 18e daarom heb ik alles verrander en nieuwe gestokken de kabelboom komt van 20ne moter met 3 rijen tonder landasonde en zonder klopsensor ik hab de kabelboom verbonden kleur aan kleur ik heb 2kabeltje over binnen de auto naast de computer en bij de ronde vies in de moterruimte

Blauw is watertemp voor je dashboard.

Blauw/geel geloof ik oliedruk uit mijn hoofd.

Kijk ff op corsa-novatuning.nl bij de 2 liter ombouw in corsa b. staat ut bij

misschien dat je je voor kunt stellen wie je bent en wat je plannen met de motor zijn.

wat ik er van begrijp is dat je wat onderdelen bij elkaar hebt gezocht en daar een motor van hebt gebouwd

wij willen graag weten wat je bij elkaar hebt geknutseld

Terug
Naar boven