• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mistlampen terug bouwen in bumper Corsa GSI

Hallo allemaal,

Mijn 'beunhaas' kwam vlak voor de APK met een (voor mij) bizar verhaal. De mistlampen moesten uit de voorbumper van mijn Corsa B GSI worden gehaald, anders kwam hij niet door de APK heen. Ik als auto-leek heb er mee ingestemd en na de APK kreeg ik mijn GSI terug, zonder mistlampen en zonder mistlichtschakelaar. Die laatste lag in de asbak en kon ik zo weer terugplaatsen. Maar, de mistlampen moeten er nog steeds ingezet worden. Daar is hij helaas een beetje te lui voor heb ik het idee. 'Dat moeten we even bekijken' en 'Ik laat het nog weten wanneer ik kan' zijn veelal de opmerkingen die ik te horen krijg.

Nu vroeg ik mij af of ik dat zélf ook kan doen. Even voor de duidelijkheid, de mistlichten hebben er dus altijd al ingezeten, de bumper is er origineel op voorbereid, alleen zijn ze er dus nu uitgehaald en heb ik straks, als ik de lampen ophaal, twee losse mistlichten (als het goed is...?).

Ik heb gehoord dat de complete bumper losgehaald moet worden voor het plaatsen van de mistlichten (vandaar dat hij ze nu niet terug wil zetten denk ik, teveel werk???). Maar, hoe doe ik dat? Is dat zelf te doen? Ik heb geen brug o.i.d, hooguit kan ik een krik van iemand lenen, maar geen idee of dat nodig is.

Ik ben benieuwd of iemand me wat tips kan geven, ik ben echt een leek in dit soort dingen.

Hoe zit het bijvoorbeeld met het vastzetten en hoe sluit je die dingen aan?

Geen idee hoe dit moet, 'k weet één ding wel, en dat is dat ik naar een andere beunhaas ga :)

Alvast hartelijk dank,

Roland.

Terug
Naar boven