• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Mistlamprooster zafira b verwijderen..

Family man

Post weinig
Wie weet hoe?, ik heb al vanalles gezocht/gegoogled, ook op z'n engels omdat ik voor andere merken in het verleden vaak mooie howto's tegenkwam.

Maar helaas nog nix kunnnen vinden, volgens instructieboekje, mistlampen vervangen door dealer...?

Het mag evt ook het bumperrooster zijn, maar ik verwacht dat dit lastiger is ivm een soort (temp?) sensortje wat ik zie zitten.

Waarom moet het eruit.

Bij aankoop al gezien, 2 hele kleine deukjes, die met uitdeuken zonder spuiten eruit gelepeld kunnen worden.

1 in de achterklep, klein flauw deukje, en 1 klein (trekhaarrondje, niet diep gelukkig in voorbumper die met hitte en duwen eruit gehaald kan worden.)

Om tijd te winnen (en dus kosten te drukken) haal ik in de achterklep het kunststofdeel met torxsluiting om de klepsluiting er vast uit, en wil ook het rechter mistlamprooster verwijderen (plekje zit precies boven scheiding tussen mistlamprooster en bumperrooster).

Als deze plekjes eruit zijn is ze weer puntgaaf, alleen nog goed reinigen, en wassen en waxen enzo daarna.

alvast bedankt voor beschrijving of linkje,

Terug
Naar boven