• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

mistlampschakelaar corsa A

crossagek

Post veel
ik ben bezig met het aansluiten van de mistlampen aan de voorkant van mijn corsa TR .

omdat ik toch bezig ben en ik geen mistachterlicht heb , wil ik deze ook aansluiten .

nu heb ik de draden van de lampen voor al naar binnen getrokken achter het dashboard liggen .

achter moet ik nog bekijken of deze draden er al liggen of dat ik deze ook nog trekken moet .

nu zit ik alleen met de mistlampschakelaar , aangezien hier niet de gebruikelijke codes op staan , maar alleen maar 1 t/m 5 bij de aansluitpunten :eek:

op de schakelaar voor de voorkant zitten 4 aansluitpunten en de schakelaar achter heeft 3 aansluitpunten .

nu weet ik dat er 1 punt voor een gestuurde stroom is naar de schakelaar

dan nog een punt voor de stuurstroom naar de lampen

een punt voor het controle lampje

maar ja waar is punt 4 dan voor :?

1 aansluitpunt staan 2 cijfers bij

GroteFoto-PPYDIQ33.jpg

gaat om een schakelaar uit een corsa A SR dus een dubbele .

wie o wie kan me verder helpen :roll: :roll: :-D :-D

heb de boel even open gehad en ben er achter hoe het aangesloten moet worden ;)

thnx voor de tip SW :thumbup

wat betrefd een relais , wat raden jullie aan , wel 1 monteren of is het niet noodzakelijk ??

afhankelijk van het vermogen van de lampen.

Als je een standaard lamp gebruikt (welke ook in koplampen gebruikt worden) zou ik wel een relais monteren.

Let wel op het vermogen wat het relais mag schakelen, een 15A relais moet echt wel voldoende zijn.

het zijn van die rechthoekige hella mistlampen met 55 w lampen .

denk dat ik idd toch maar een relais er tussen ga plaatsen , heb denk ik nog wel een geschikt relais in mijn onderdelenbak liggen :hmmz

origineel gepost door crossagek

het zijn van die rechthoekige hella mistlampen met 55 w lampen .

denk dat ik idd toch maar een relais er tussen ga plaatsen , heb denk ik nog wel een geschikt relais in mijn onderdelenbak liggen :hmmz

diezelfde die een barst had waar je maar 1 van terug had gevonden ?

:jerry

origineel gepost door Piele

U2U gehad??

heb em gehad , heb em alleen nog niet aan kunnen sluiten om te zien of het klopt :(

vandaar nog geen antwoord ;)

kroepoek verhaaltje kwam er even tussendoor :(

@ freek , zijn idd dezelfde als waar ik een 2de setje van moest hebben , 2de setje heeft 1 glas een barst en de 2de is inmiddels ook boven water en hier zit een ster in het glas .

( weet alweer hoe het zat , mijn pa had ze vroeger onder zijn d-kadett en toen is er een suikerbiet van een vrachtwagen gesodemieterd vol op de mistlamp , via verzekering van dat bedrijf heeft ie een nieuw setje gekregen welke ik nu onder de auto heb , en het suikerbietensetje ligt hier dus nog . )

origineel gepost door crossagek

origineel gepost door Piele

U2U gehad??

heb em gehad , heb em alleen nog niet aan kunnen sluiten om te zien of het klopt :(

vandaar nog geen antwoord ;)

kroepoek verhaaltje kwam er even tussendoor :(

Nasty idd..

Komt van zelf ;)

Terug
Naar boven